تکنولوژی

عرضه رسمی نرم‌افزار Steam ویژه ویندوزفون

نرم‌افزار Steam به‌طور رسمی از روز جاری در فروشگاه نرم‌افزاری سیستم‌عامل ویندوزفون قرارگرفته تا کاربران دستگاه‌های ویندوزفونی و یا ویندوز 10 موبایل نیز بتوانند این برنامه را به‌طور رایگان دریافت و نصب کنند.

به گزارش سافت‌پدیا، همان‌طور که پیش از این در نسخه استیم ویژه پلتفرم‌های دیگر مشاهده کرده بودیم، این نرم‌افزار امکان گفتگوی کاربر با دوستان خود، تایید تراکنش‌ها و یا فروش آیتم‌های درون بازی را بدون نیاز به دسترسی به رایانه‌های شخصی فراهم خواهد کرد.

این در حالی است که این نرم‌افزار از قابلیت Steam Guard به‌منظور تایید چندمرحله‌ای ورود کاربران بهره می‌برد. علاوه بر این، امکان دسترسی به فروشگاه نرم‌افزاری استیم به‌منظور پیمایش در میان بازی‌ها و مشاهده جدیدترین عناوین نیز فراهم شده است.

این نرم‌افزار از ابزار ویژه‌ای به منظور فراهم کردن امکان دانلود و نصب از راه دور بازی‌ها روی رایانه‌ شخصی کاربر، آن‌هم به واسطه استفاده از دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 موبایل بهره‌مند شده است.

اگرچه این نرم‌افزار عملکرد مطلوبی را پیش روی کاربر قرار می‌دهد اما طراحی مشترک آن برای ویندوزفون و ویندو 10 موبایل باعث شده از برخی مزایای نسخه جدید سیستم‌عامل ویژه دستگاه‌های همراه مایکروسافت بی‌بهره بماند. به عنوان مثال، در صورت پشتیبانی از قابلیت‌های کورتانا، این امکان فراهم می‌شد تا اجرای برخی دستورات مانند دانلود از راه دور بازی‌ها را به دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت بسپارید.

از آنجایی که در حال حاضر شاهد عرضه اولین نسخه این نرم‌افزار همراه هستیم، همچنان فضا برای بهبود هرچه بیشتر قابلیت‌های موجود در آن وجود دارد. این در حالی است که عرضه نرم‌افزار یونیورسالی که امکان استفاده روی رایانه‌های شخصی را نیز فراهم کند، خالی از لطف نخواهد بود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا