تکنولوژی

امکان عرضه سرویس مشاهده آفلاین ویدئوهای نت‌فلیکس

بنابر اخبار منتشر شده از سوی منابع غیر‌رسمی، این احتمال وجود دارد که نت‌فلیکس سرانجام امکان استفاده از ویدئوهای موجود در شبکه خود را، در قالب دسترسی آفلاین به این محتویات فراهم کند. به این ترتیب کاربران می‌توانند برنامه یا فیلم مورد نظر را دانلود کرده و در زمان دلخواه مشاهده کنند. 

به گزارش Gizmodo، منابع آگاه در گفتگو با شرکت LightReading از فعالیت نت‌فلیکس در راه‌اندازی قابلیت جدید با عنوان “دانلود و پخش” خبر داده‌اند. در این گزارش، از مدیر بخش اجرایی Penthera، شرکت فعال در حوزه ویدئوهای ویژه دستگاه‌های همراه و تحلیلگر شرکت Frost & Sullivan به عنوان راویان این خبر نام‌برده شده است. این در حالی است که گیزمودو این قابلیت جدید را “رازی گشاده شده” در انجمن سرویس‌های پخش آنلاین ویدئو عنوان کرده است. 

این خبر در حالی منتشر شده که آمازون پرایم، یکی از رقبای جدی نت‌فلیکس از سال گذشته میلادی فرایند ارائه ویدئوهای آفلاین را آغاز کرده اما مسئولان نت‌فلیکس بارها و بارها با این سیاست مخالفت‌ کرده‌اند. به عنوان نمونه، در سپتامبر سال گذشته میلادی، Neil Hunt مسئول بخش اجرایی نت‌فلیکس رسما اعلام کرده بود این شرکت علاقه‌ای به ارائه سرویس‌های ویدئویی آفلاین ندارد و این راهکار را عاملی برای سردرگمی کاربران در رویارویی با گزینه‌های موجود برای انتخاب عنوان کرد. 

با این وجود، در ماه گذشته میلادی، Reed Hatings مدیرعامل نت‌فلیکس در تغییر سیاستی آشکار اعلام کرد این شرکت باید با دید باز به مدل ارائه آفلاین محتویات ویدئویی نظر داشته باشد. 

در نهایت، باید منتظر ماند و دید در صورت عملی شدن این طرح، چه استودیوها و شرکت‌هایی حاضر به ارائه محتویات آفلاین تولیدشده خود روی نت‌فلیکس خواهند شد. با این تفاسیر، این احتمال وجود دارد که قابلیت “دانلود و اجرا” تنها به بخشی از محتویات در دسترس روی نت‌فلیکس محدود شود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا