تکنولوژی

نگاه کردن به گوشی در تاریکی باعث نابینایی موقت می‌شود

طبق  گزارش مجله مدیکال ژورنال، دو خانم بعد از نگاه کردن مداوم به موبایل های خود در تاریکی دچار سندرم “نابینایی موقت گوشی هوشمند” شدند.

متخصصان چشم پزشکی در مورد بییماری نادری هشدار می دهند که طبق گفته آنان دو خانم بعد از نگاه مداوم به گوشی های خود در مکان تاریک و کم نور به آن مبتلا شده وموقتا نابینا شدند و تاکید کردند که برای جلوگیری از این عارضه حتما با هردو چشم باز به صفحه گوشی خود خیره شوید.

پنچشنبه گذشه در مقاله ایی در مجله پزشکی نیو انگلند، اطلاعات بیشتری  در مورد این دو کیس نادر منتشر شد که طبق آن دو خانم 22 و 40 ساله به مدت یک ماه دچار سندرم نابینایی موقت خیره شدن به صفحه گوشی همراه شدند.

این دو خانم مدتی از تاری دید و نابینایی چند دقیقه ایی شکایت داشتند و به دکتر مراجعه کردند ، پزشکان بعد از انجام انواع تست ها از ام آرآی گرفته تا چکاپ قلب نتوانستند تشخیص دهند که چرا این دو نفر عوارضی این چنین را تجربه می کنند.اما بعد از مراجعه به متخصص چشم پزشکی حقیقت روشن شد.

دکتر گوردن،متخصص چشم پزشکی بیمارستان چشم Moorfield’s لندن عنوان کرده” من فقط از این دو نفر پرسیدم : شما دقیقا زمانیکه که این اتفاق برایتان می افتاد چه کار می کردید و دو بیمار توضیح دادند که زمانیکه هنگام خواب به گوشی هوشمند خود نگاه می کردند یک چشممشان با بالش پوشانده شده بود. به همین دلیل یک چشم آنها به نور گوشی و چشم دیگرشان به تاریکی عادت کرده بود. وقتی گوشی را زمین گذاشتند ،چشمی که به نور گوشی عادت کرده بود برای اینکه با چشمی که به تاریکی عادت کرده بود هماهنگ شوند زمانی طول میکشد.”

طبق گفته این چشم پزشک سندرم موقت کوری خیرگی به گوشی همراه شاید آسیب دایمی به چشم نزند  و به سادگی میتوان فقط با نگاه با هردو چشم به صفحه گوشی از آن جلوگیری کرد.

طبق گفته دکتر  , Rahul Khuranaسخنگوی کنگره چشم پزشکی آمریکا عنوان می کند که این عارضه بسیار عجیب است و نمیتوان صرف بررسی دو مورد به نتیجه قطعی در این مورد رسید  و شاید همه کاربرانی که در تاریکی گوشی های خود را چک می کنند به این عارضه مبتلا نشوند.

دکتر , Rahul Khurana که خود از گوشی های هوشمند استفاده می کند اذعان کرد که به همراه همسرش تلاش کرد این موقعیت را بازسازی کرده و به سختی با یک چشم در تاریکی به صفه گوشی زل بزند ولی طبق گفته  انها اتفاق خاصی نیافتاد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا