تکنولوژی

اپل از ترامپ و جمهوری‌خواهان حمایت نمی‌کند

اپل قصد ندارد از کنگره جمهوری‌خواهان حمایت کند و این نخستین حرکت این شرکت در مقابله با اظهارنظرهای دونالدترامپ در زمینه زنان، مکزیکی‌ها ، مسلمانان و سایر اقلیت‌ها در این کشور است. 

اپل به طور خصوصی به رهبران حزب جمهوری خواه گفته که هیچ گونه کمک مالی و تکنولوژی را در اختیار این حزب قرار نخواهد داد. این خبر را نشریه پولیتیکو اعلام کرده است. 

این اقدام اپل در تضاد آشکار با سیاست‌های سه شرکت دیگر گوگل، فیس‌بوک و مایکروسافت است که هر سه اعلام کرده‌اند از کنگره حزب جمهوری‌خواه با دادن اعانه یا ارایه تکنولوژی حمایت خواهند کرد.  اعلام حمایت گوگل از این کنگره حتی باعث شد بسیاری به این شرکت بابت این اقدام اعتراض کنند و حتی گروهی از معترضان مقابل دفتر گوگل در مانتین ویو تجمع کردند. 

البته اپل در مقابله با ترامپ و جمهوری خواهان تنها نیست شرکت اچ پی هم اعلام کرده که هیچ نوع حمایتی از کنگره امسال انجام نمیدهد. 

مرتبط : دونالد ترامپ خطاب به اپل، فکر میکنند کی هستند؟

سابقه رابطه اپل و ترامپ شاید به سخنان خود ترامپ بازمی‌گردد در ماه ژانویه امسال ترامپ از اپل خواست که مونتاژ گوشی‌های خود را در داخل آمریکا انجام دهد . یک ماه بعد ترامپ خواستار بایکوت اپل شد چون این شرکت حاضر نشده بود قفل آیفون تروریست سن برناردینو را به خواست اف بی آی بشکند. 

حالا همان اظهار نظرها و اظهار نظرهای دیگر ترامپ علیه جوامع اقلیت باعث شده اپل حاضر به حمایت از جمهوری خواهان نباشد. 

 

درباره انتخابات آمریکا و شرکتهای تکنولوژی این مطالب را از دست ندهید  : 

افزونه کروم برای فیلترکردن صحبت‌های دونالد ترامپ

اتحاد پنهان فعالان تکنولوژی علیه ترامپ 

جف بزوس : ترامپ را به فضا بفرستید

پاسخ زاکربرگ به ترامپ :‌ به جای دیوار پل بسازید

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا