تکنولوژی

سیاست پرسش برانگیز مایکروسافت در فروش ماری جوانا !

  در حالی که ایالات مختلف آمریکا مراحل تصویب قوانین مرتبط با استفاده از ماری‌جوانا را از سر می‌گذرانند، نامی جدید در بازار فروش این ماده مخدر (که بر اساس قوانین فدرال هنوز استفاده از آن غیرقانونی است) خودنمایی می‌کند.

این نام، مایکروسافت است که با شکستن تابوی موجود در خصوص فعالیت یک شرکت معتبر تکنولوژی حالا در چرخشی آشکار از همکاری خود در جهت ارائه راهکارهای نرم‌افزاری جدیدی خبر داده که فرایند مدیریت گیاه ماریجوانا از مرحله کاشت دانه تا زمان آماده‌سازی برای فروش را امکان‌پذیر می‌سازد.

به گزارش نیویورک تایمز، این نرم‌افزار به عنوان محصول جدید مایکروسافت در حوزه محاسبات ابری، ابزاری خواهد بود در جهت کمک به ایالت‌های مختلف برای قانونی کردن استفاده دارویی و یا حتی تفریحی از ماریجوانا. در این راستا، زیرنظرداشتن فرایند فروش و تجارت این ماده مخدر در جهت ایجاد چتری قانونی، سیاست اصلی مایکروسافت در ارائه راهکارهای جدید به حساب می‌آید.

این در حالی است که تاکنون بسیاری از صنایع از ورود به این موضوع خودداری کرده و فقط  تعداد محدودی از بانک‌های آمریکایی به افتتاح حساب برای شرکت‌های فعال در حوزه پرورش و فروش ماریجوانا رضایت داده‌اند. ورود مایکروسافت به این سطح از بازار می‌تواند آغازی باشد برای فراهم‌سازی زیرساخت‌‌های قانونی برای فروش این ماده مخدر.

تاکنون بیست و پنج ایالت مختلف آمریکا به طرق مختلف استفاده و یا خرید و فروش ماریجوانا را قانونی اعلام کرده‌اند که در جدیدترین مورد می‌توان به ایالت‌های پنسیلوانیا و Ohio اشاره کرد.

Karnes تحلیل‌گر فعال بازار پیش‌بینی کرده فروش قانونی ماریجوانا در سال جاری میلادی به رقم 6.5 میلیارد دلار برسد که این رقم، در مقابل تجارت 4.8 میلیارد دلاری آن در سال گذشته میلادی قرار می‌گیرد. او معتقد است در صورت تایید قوانین مربوط به استفاده تفریحی از ماریجوانا در ایالت کالیفرنیا، این آمار می‌تواند تا سال 2020 میلادی به 25 میلیارد دلار افزایش یابد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا