تکنولوژی

معرفی بی سروصدای سیستم جدید مدیریت فایل در اپل

یکی از کم سروصداترین محصولات معرفی شده در کنفرانس توسعه دهندگان امسال اپل شاید یکی از مهمترین آن‌هاست. سیستم جدید مدیریت فایل اپل که امنیت منحصر به فردی را ایجاد می‌کند آنچنان که باید و شاید مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار نگرفته است.

به گزارش وب‌سایت Engadget، در رویداد WWDC 2016، شرکت اپل از نسل جدید فایل‌های سیستمی رونمایی کرد که نام‌گذاری ساده “سیستم فایل اپل” یا به اختصار (AFPS) را به همراه دارد. نسل جدید سیستم استفاده شده در جهت مدیریت فایل‌های پلتفرم اپل، به عنوان مشخصه ویژه از سطح امنیتی بسیار بالایی برخوردار شده است. این امنیت بالا در پرتو استفاده از روش رمزگذاری یکپارچه برای تمامی دستگاه‌های الکترونیکی اپل (از اپل‌واچ تا مک‌بوک) امکان‌پذیر شده است. این راهکار جدید شامل رمزگذاری چند کلیده است که حتی در صورت دسترسی فیزیکی به دستگاه‌های الکترونیکی، رمزگشایی اطلاعات را بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد کرد. با این تفاسیر، از این به بعد تکنولوژی رمزگذاری به عنوان هسته اصلی سیستم‌عامل و نه به عنوان فاکتوری جانبی مدنظر قرار خواهد گرفت. راهکاری که بدون شک باعث خشم مقامات اف‌بی‌آی خواهد شد.

APFS به نوعی تاییدکننده پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه تکنولوژی، پس از گذشت دو دهه از عرضه سیستم فایل‌های HFS+ شرکت اپل است. این سیستم برای استفاده در حافظه‌های ذخیره‌سازی فلش بهینه‌سازی شده و  از 9 کوئینتیلیون فایل روی یک درایو ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کند. علاو بر این، امکان استفاده از اسنپ‌شات (نمونه‌های فقط خواندنی از فایل‌های سیستمی) نیز برای ایجاد نسخه‌های پشتیبان به مراتب امن‌تر از نمونه‌های فعلی فایل‌ها وجود خواهد داشت. 

در حال حاضر این سیستم فایل در حالت پیش‌نمایش در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته و استفاده از نسخه نهایی آن از سال 2017 میلادی آغاز خواهد شد. 

 

مرتبط : 

هوش مصنوعی سیاست‌های سنتی اپل را تغییر می‌دهد؟

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا