تکنولوژی

ثروتمندان جهان ۵ درصد ثروتمندتر شدند

افزایش 5.2 درصدی مجموع سرمایه ثروتمندترین افراد جهان در حالی در سال 2015 میلادی به ثبت رسیده که منطقه آسیا-اقیانوسیه بیشترین سهم را در ثبت این نرخ به خود اختصاص داده است.

به گزارش گاردین، افزایش تعداد میلیونرها در اقتصادهایی با رشد سریع نظیر چین و هند باعث شده مجموع سرمایه اشخاص در سال 2015 میلادی در ابعاد جهانی آن به 168 تریلیون دلار افزایش یابد. 

در گزارش سالیانه منتشر شده توسط BCG، ثروت نقدی، سپرده‌‌ها و دارایی‌هایی مانند سهام و اوراق قرضه درنظر گرفته شده‌ است. 

همان‌طور که عنوان شد، منطقه آسیا-اقیانوسه (به‌جز ژاپن) بیشترین میزان افزایش ثروت اشخاص را در سال گذشته میلادی تجربه کرده است. با این وجود، میلیونرهای این منطقه جغرافیایی از نظر مجموع ثروت همچنان پس از همتایان خود در آمریکای شمالی و اروپای غربی، قرار گرفته‌اند‌. 

انتظار می‌رود تا منطقه آسیا-اقیانوسیه در سال آینده میلادی اروپای غربی را که اکنون در جایگاه دوم ثروتمندترین مناطق جغرافیایی جهان قراردارد پشت سر بگذارد.

این در حالی است که تنها در این منطقه جغرافیایی (آسیا-اقیانوسیه) شاهد ثبت رشد دو رقمی یعنی 13 درصدی بودیم تا میزان ثروت اشخاص به 37 تریلیون دلار برسد. در این منطقه، چین با رشد 27 درصدی به عنوان موتور محرکه، نقشی اساسی ایفا کرده است.

بنابرگزارش BCG، نرخ رشد ثروت اشخاص در سال 2015 میلادی به 5.2 درصد رسیده که در مقایسه با سال پیش از آن، کاهش 2.3 درصدی میزان رشد را نشان می‌دهد. با این وجود، پیش‌بینی می‌شود مجموع ثروت مالی جهانی در سال 2020 میلادی به 224 تریلیون دلار افزایش یابد. 

بر مبنای این گزارش، تعداد خانواده‌های میلیونر سراسر جهان نیز با رشد 6 درصدی در سال 2015 میلادی به 18.5 میلیون خانوار رسیده است. انتظار می‌رود تا سال 2020 میلادی، خانواده‌های میلیونر 52 درصد از مجموع ثروت جهانی را در اختیار داشته باشند. این در حالی است که رقم یادشده در سال 2015 میلادی 47 درصد بوده است. کشورهای امریکا، چین، ژاپن و بریتانیا بیشترین تعداد خانواده‌های میلیونر را در این ترکیب جمعیتی به خود اختصاص داده‌اند. 

در سال 2015 میلادی، آمریکای شمالی با ثبت نرخ رشد 2 درصد، کندترین میزان رشد ثروت اشخاص را در میان تمامی نواحی جغرافیایی جهان تجربه کرده است. این در حالی است که در اروپای غربی مجموع ثروت خصوصی با رشد 4.3 درصدی، در سال 2015 میلادی به 40.8 تریلیون دلار رسیده است. با این وجود کارشناسان معتقدند کاهش رشد اقتصادی در کشورهای خارج از این منطقه (نظیر چین) که بیشترین میزان سرمایه‌گذاری کشورهای غربی را دربر گرفته‌اند نیز تاثیر منفی روی نرخ رشد در اروپای غربی خواهد گذاشت.

منبع : آي تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا