تکنولوژی

ثروتمندان جهان امسال ۱۹ میلیارد دلار از دست دادند

سال ۲۰۱۵ به سختی گذشت؟ خب ثروتمندترین مردان جهان هم با شما هم عقیده‌اند. 

شاخص ثروت بلومبرگ نشان می‌دهد که ۴۰۰ ثروتمند نخست جهان امسال ۱۹۰۰۰۰۰۰۰۰۰ دلار از دست داده‌اند. ( تایپ کردن صفر در اینجا حس خوبی می‌ده!) 

واقعیت این است که امسال اقتصاد جهانی دشواری‌های زیادی داشت و به خصوص اروپا که دچار بحران شد ( با تشکر از یونان) و نگرانی‌هایی بابت کاهش رشد در چین ( که باعث شد تاثیر آن مانند چکش به سر بسیاری از اقتصادهای در حال رشد در جهان فرود بیاید).

اما چه کسی بدترین سال را داشت؟ خب آقای وارن بافت مشهور امسال به تنهایی ۱۱.۳ میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد و بیل گیتس هم ۳ میلیارد دلار از دست داد. 

در مقابل این ثروتمندانی که بازنده امسال بودند کسانی هم بودند که اوضاع بر وفق مرادشان بود از جمله آمانیکو اورتگا که اگر نام او برایتان آشنا نیست بهتر است کمی درباره اش جست و جو کنید. او هم اکنون دومین شخص ثروتمند جهان است و امسال ۱۲.۱ میلیارد دلار به ثروتش افزوده شد و دلیل آن موفقیت‌های شرکت خرده فروشی اش Inditex SA است که صاحب Zara و مجموعه مختلفی از برندهای دیگر است. 

اما امسال برای یک نفر واقعا بهتر از بقیه بود و او جف بزوس بنیانگذار و مدیرعامل آمازون است . ثروت خالص او امسال با دوبرابر افزایش به ۵۹ میلیارد دلار رسید که به این ترتیب او به چهارمین ثروتمند جهان رسید. تقریبا تمام ثروت او ناشی از سهام اش در آمازون است که امسال قیمت آن دوبرابر شد. 

به رغم اینکه از دست دادن میلیاردها دلار قطعا فاجعه بزرگی است اما اصلا نگران ۴۰۰ ثروتمند جهان نباشید چراکه آنها هم اکنون هم کنترل ۳.۹ تریلیون دلار از ثروت جهان را در اختیار دارند که ۱۹ میلیون دلار یعنی چیزی در حدود ۵ دهم درصد. این یعنی اگر کسی سالانه ۵۰ هزار دلار درآمد داشته باشد و ۲۵۰ دلارش را از دست بدهد به مراتب ضربه بزرگتری از این کاهش سرمایه ثروتمندان جهان متحمل شده است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا