تکنولوژی

تحول چشمگیر در نسخه جدید فایرفاکس

شرکت موزیلا نسخه جدید مرورگر اینترنتی خود را با نام Firefox ۴۷ عرضه کرد و برای آن اجرای بهتر محتوای اینترنتی، پشتیبانی از فناوری HTML۵ و سیستم کدگذاری VP۹ را در نظر گرفت. ولی نکته قابل‌توجه اینجاست که به صورت هم‌زمان اعلام شد نسخه بتا مرورگر اینترنتی Firefox ۴۸ نیز تکمیل شده است.

به گزارش همکاران‌سیستم، مرورگر اینترنتی Firefox ۴۸ پس از مدت‌ها انتظار بالاخره فناوری Electrolysis (E۱۰S) را شامل می‌شود و به رابط کاربری مربوط امکان می‌دهد تا فرایند پردازش داده در هر یک از تب‌هایی که کاربر برای سایت‌های اینترنتی مختلف باز کرده است را به صورت مجزا دنبال کند.

قابلیت Electrolysis این امکان را برای مرورگر اینترنتی فایرفاکس فراهم می‌کند تا کارآمدی و امنیت آن افزایش یابد و البته با این اتفاق، بسیاری از افزونه‌های کاربردی برای فایرفاکس کنار گذاشته می‌شود. با این وجود شرکت موزیلا می‌کوشد مشکلات مربوط به مرورگر فایرفاکس را به حداقل برساند.

«آسا داتلر» از مدیران موزیلا روی وبلاگ رسمی این شرکت نوشت: «زمانی که ما نسخه نهایی Firefox ۴۸ را عرضه کنیم، تنها یک درصد از کاربران فایرفاکس در سراسر جهان با فاصله زمانی کوتاه قابلیت E۱۰S را در اختیار می‌گیرند. این یک درصد از کاربران نقش آن دسته از افرادی را بازی می‌کنند که نسخه بتا نرم‌افزار را مورد آزمایش قرار می‌دهند و ما از این طریق می‌توانیم عکس‌العمل این دو گروه از افراد را با یکدیگر مقایسه کنیم. حدود ده روز پس از عرضه این نسخه ما یک فرآیند دیگر را برای جمع‌آوری بازخوردها و تحلیل عکس‌العمل کاربران انجام می‌دهیم. این جمع‌آوری بازخورد مربوط به کاربرانی می‌شود که در یک گروه به فناوری E۱۰S مجهز بودند و در گروه دیگر این فناوری را در اختیار نداشتند. با این اتفاق چند هفته طول می‌کشد تا دیگر کاربران فایرفاکس بتوانند با یک به‌روزرسانی به قابلیت E۱۰S مجهز شوند. اگر در این زمینه مشکلی ایجاد شود ما می‌توانیم فرآیند به‌روزرسانی را کند کنیم، آن را متوقف کنیم یا حتی قابلیت E۱۰S را برای کاربرانی که آن را در اختیار گرفته‌اند غیرفعال کنیم. ما تمام این توانایی‌ها را در اختیار داریم».

داتلر گفت: «قابلیت E۱۰S بزرگترین تغییری محسوب می‌شود که برای فایرفاکس اعمال خواهد شد و ما از این طریق می‌خواهیم کاربران خود را شگفت‌زده کنیم».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا