تکنولوژی

هارد 512 گیگابایتی سامسونگ با ابعادی کوچک‌تر از تمبر پستی

 ذخیره‌سازی موجود در لپ‌تاپ‌ها و یا گوشی‌های هوشمند با درنظر گرفتن فاکتورهایی مانند حجم، سرعت دسترسی و ابعاد فیزیکی به مرحله تولید می‌رسند. این در حالی است که رقابت موجود در بازار این سخت‌افزارهای ذخیره‌سازی همواره در جهت کاهش ابعاد و البته بهبود عملکرد این تجهیزات کلید خورده است.

در همین راستا، با گذشت چندماه از رونمایی سامسونگ از دیسک حالت جامد یا SSD شانزده ترابایتی، این شرکت حافظه SSD سریع و کارآمد 512 گیگابایتی جدیدی را معرفی کرده که اندازه آن نصف اندازه یک تمبر پستی است.

سامسونگ مدعی است درایو یادشده، اولین SSD پانصد و دوازده گیگابایتی وارد شده به مرحله تولید انبوه خواهد بود که از تکنولوژی NVMe در کنار رابط کاربری هاست‌کنترلر به منظور بهبود سرعت بهره‌مند شده است.

بر خلاف دیسک سخت‌های دیگر که در پکیج‌های چند تراشه‌ای عرضه می‌شوند، درایو جدید سامسونگ از آرایه‌ شبکه توپی (BGA) در یک ساختار مجمتع بهره‌مند شده که به‌کارگیری آن در کنار دیگر قطعات موجود در دستگاه‌های الکترونیکی را به مراتب ساده‌تر خواهد ساخت. این امر، استفاده از درایو سامسونگ را به گزینه‌ای ایده‌آل برای نوت‌بوک‌های فوق باریک موجود در بازار رایانه‌های شخصی که در آن فضا و وزن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تبدیل خواهد کرد.

بنابر گفته یکی از مدیران ارشد سامسونگ در کنفرانس خبری این شرکت، درایو یادشده عملکرد یک SATA SSD معمولی را تا سه برابر بهبود خواهد بخشید. این در حالی است که سرعت خواندن/نوشتن داده‌ها در این درایو که به ترتیب 1500MB/s و 900MB/s عنوان شده انتقال یک ویدئوی اچ‌دی 5 گیگابایتی را در مدت زمان 3 ثانیه امکان‌پذیر خواهد ساخت. فروش این درایو جدید سامسونگ در ظرفیت‌های 512، 256 و 128 گیگابایتی از ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد.  

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا