اختصاصیتکنولوژیموبایل

بررسی اختصاصی اچ‌تی‌سی 10

اگر بخواهم اچ‌تی‌سی 10 را با یک ویژگی تعریف کنم، کیفیت صدای این دستگاه بی‌شک بهترین پارامتر است. اچ‌تی‌سی10 علاوه بر کیفیت خوب صدا در پخش موسیقی و فیلم ظاهر جذابی هم دارد. اما قیمت حدود 2 میلیون 500 هزار تومانی آن شاید یک ترمز برای طرفداران باشد. این گوشی‌هوشمند را از نظر قدرت سخت‌افزاری می‌توان با نکسوس 6پی مقایسه کرد و به این نکته هم توجه داشت که نکسوس بسیار ارزانتر از این پرچمدار اچ‌تی‌سی است. از طرفی هم باتری این گوشی کمتر از گلکسی اس7 و ال‌جی جی5 شارژ نگه می‌دارد و همچنین دوربین ضعیف‌تری نسبت به این دو مدل دارد. از طرفی دیگر هم هیچکدام از پرچمداران کیفیت صدای اچ‌تی‌سی10 را ندارند. در ادامه با جزئیات بیشتر این پرچمدار را بررسی می‌کنیم.

طراحی

نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10

اچ‌تی‌سی10 یک گوشی آلومینیومی خوشتیپ و خوش ساخت است. تراش روی بدنه این مدل و همچنین خط‌های آنتن این گوشی اصالت آن را تایید می‌کند. اچ‌تی‌سی در یک حرکت جدید دو اسپیکر جلوی این گوشی را جابه‌جا کرده است (به‌جای یکی از اسپیکرها سنسور اثر انگشت اضافه شده است) یک بلندگو در بالا و یک بلندگو در زیر آن قرار داده است. نکته دیگری که در طراحی به چشم می‌خورد سنسور اثر انگشت است. این سنسور مانند آی‌فون دکمه قابل فشار دادن نیست و با لمس کردن فعال شده و اثر انگشت شما را با سرعت قابل قبولی می‌خواند. پیش از این هم دکمه لمسی برای اثر انگشت را در نکسوس گوگل دیده‌ایم.

نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10

یک نکته‌ای که برای این اچ‌تی‌سی امتیاز منفی محسوب می‌شود، طراحی لنز دوربین آن است. لنز دوربین این گوشی کاملا بیرون زده و مانند آی‌فون از زیبایی گوشی به شدت کاسته است و همچنین زمانی که گوشی را روی میز قرار می‌دهید، درواقع لنز را روی میز می‌گذارید و این موضوع می‌تواند باعث آسیب دیدن دوربین شود.

نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10

لنز دوربین سلفی اما در همان نگاه اول توجه شما را جلب می‌کند. یک لنز بزرگ با کیفیتی عالی برای کسانی که علاقه دارند عکس‌های سلفی بگیرند. درباره کیفیت دوربین در ادامه مفصل خواهیم گفت.

نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10

نرم‌افزار

نکته جالب در مورد نرم‌افزار اچ‌تی‌سی10 اقتدا کردن این کمپانی به گوگل است. این پرچمدار به اندروید 6 یا مارشملو مجهز است و تمام نرم‌افزارهای خود را کنار گذاشته است. برای مثال برای دیدن عکس‌ها باید از اپلیکیشن فوتوز گوگل و یا برای موسیقی تنها پخش کننده پلی موزیک گوگل را دارید حتی اچ‌تی‌سی از خیر مرورگر خود هم گذشته و تنها مرورگر این پرچمدار گوگل کروم است. البته یک سری اپلیکیشن هم خود اچ‌تی‌سی قرار داده است، مانند HTC Signature که اخبار را برای شما جمع‌آوری می‌کند. علاوه بر اینها نکته مثبت این پرچمدار وجود چند تم زیبا است که محل قرار گرفتن آیکن‌ها را محدود نمی‌کنند و شما می‌توانید هر آیکون را هرجا که دوست دارید قرار بدهید.

صدا و پخش موسیقی

هندزفری اچ‌تی‌سی 10
هندز فری اچ‌تی‌سی 10

اینجاست که پرچمدار اچ‌تی‌سی خود را نشان می‌دهد. شاید تجربه‌ای بهتر از اچ‌تی‌سی 10 برای هدفون‌های فابریک موبایل وجود نداشته باشد. این گوشی‌هوشمند برای شما یک پروفایل صوتی می‌سازد و با انجام یک تست فرکانس مناسب هر گوش شما را جداگانه ارزیابی می‌کند و زمان پخش موسیقی با توجه به اطلاعات شخصی شما، آهنگ را با کیفیت بسیار عالی پخش می‌کند.

صدای بیس در این هدفون‌ها به قدری واضح است که صدای هر ساز را می‌توانید تفکیک شده بشنوید.

نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10

یک ویژگی خوب دیگر اچ‌تی‌سی 10 پشتیبانی از Air Play (سیستم استاندارد پخش موسیقی اپل) است. این یعنی شما می‌توانید موسیقی خود را در Apple TV و یا اسپیکرهای مخصوص آی‌فون هم پخش کنید.

پردازش

اچ‌تی‌سی10 از پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون 820 با چهار هسته بهره می‌برد. این همان پردازنده‌ای است که ال‌جی جی5 و سامسونگ گلکسی اس7 از آن استفاده می‌کنند. این پردازنده باعث شده تا این گوشی سرعت بسیار خوبی داشته باشد. این سرعت را در گرفتن عکس، استفاده از اثر انگشت و در بازی‌های مختلف به وضوح می‌بینید.

از نظر بنچ مارک هم می‌توانید ببینید که این دستگاه از نکسوس پیشی می‌گیرد اما به جی‌5 و اس7 هم نمی‌رسد.

باتری

در نسل قبلی اچ‌تی‌سی یعنی M9 یکی از بزرگترین مشکلات این دستگاه باتری آن بود که به سختی یک روز را دوام می‌آورد. در این مدل جدید اما اوضاع بهتر شده است، ما گوشی را برای یک هفته آزمایش کردیم و به راحتی یک روز کامل را دوام می‌آورد حتی با استفاده زیاد مانند عکس گرفتن مداوم. اگر بخواهیم مقایسه‌ای برای باتری‌ها داشته باشیم، اچ‌تی‌سی با اختلاف کمی از جی‌5 قرار می‌گیرد(البته باتری جی‌5 به راحتی جدا می‌شود و می‌توان آن را با یک باتری دیگر جایگزین کرد). این گوشی از نسل سوم شارژرهای سریع استفاده می‌کند و کمپانی اعلام کرده می‌تواند در 30 دقیقه 50 درصد باتری را شارژ کند. اما در آزمایشی که ما انجام دادیم در 30 دقیقه به 45 درصد رسید. شارژ کامل این دستگاه هم کمی بیشتر از 1 ساعت و نیم زمان احتیاج دارد.

دوربین

زمانی که گوشی را برای اولین بار از نزدیک می‌بینید اندازه دوربین سلفی آن حتما توجه شما را به خود جلب می‌کند و این انتظار را به‌وجود می‌آورد که می‌تواند عکس‌های خوبی بگیرد. جای نگرانی هم نیست با یک دوربین 5 مگاپیکسلی باکیفیت این انتظار کاملا برآورده می‌شود.

دوربین اصلی هم 12 مگاپیکسل است که کیفیت بسیار بالایی دارد. همچنین تنظیمات دستی در هنگام عکاسی حس خیلی خوبی به شما می‌دهد. اگر به عکاسی مایکرو(عکاسی با فاصله کم) هم علاقه دارید این گوشی انتخاب مناسبی برای عکاسی است. در زمان آزمایش ما البته یک اتفاق عجیب هم دوبار تکرار شد! دوربین با یک ارور بسته شد، هرچند که با دوباره اجرا کردن آن همه چیز به حالت عادی برگشت اما دیدن یک ارور برای پرچمداری در این سطح اتفاق جالبی نیست.

نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10

برای مفهوم‌تر بودن دوربین به رسم همیشه عکس‌های متفاوتی با این گوشی گرفتیم که در ادامه کیفیت بسیار خوب آن را خواهید دید.

نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه تصاویر گرفته شده با اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه تصاویر گرفته شده با اچ‌تی‌سی 10
نمونه عکس اچ‌تی‌سی 10
نمونه تصاویر گرفته شده با اچ‌تی‌سی 10

منبع
آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا