تکنولوژی

رونمایی غیررسمی از اولین شبکه اجتماعی کره شمالی

در روز جاری یک شبکه اجتماعی جدید و مشابه با فیس‌بوک روی سرورهای وب کره شمالی آغاز به کار کرده که احتمالا توسط سرویس‌دهنده اینترنتی دولتی این کشور به نام Star راه‌اندازی شده است.

این وب‌سایت که در ابتدای امر توسط Doug Madory از موسسه تحقیقاتی Dyn رصد شد در حال حاضر در آدرس www.starcon.np.kp قرارگرفته و بر بستر PHP Dolphin (نرم‌افزار ویژه شبکه‌های اجتماعی که به افراد امکان ایجاد شبکه اجتماعی هم‌سو با نیازهای آن‌ها را خواهد داد) طراحی شده است. با این وجود، هیچگونه شخصی‌سازی ویژه‌ای روی این شبکه اجتماعی اعمال نشده و از همین رو عمومی شدن آن جای سوال دارد. این احتمال وجود دارد که شبکه‌اجتماعی کره‌ای‌ها در حال حاضر در مرحله آزمایش و بررسی بوده و سهوا نمایش عمومی آن فعال شده باشد.

در حال حاضر این وب‌سایت تعدادی از بازدیدکنندگان کنجکاو اینترنتی را به ثبت‌نام ترغیب کرده اما فعلا به جز چندین و چند پیام درج شده از سوی کاربران اینترنتی خارج از کشور کره شمالی، شاهد فضایی عاری از محتویات هستیم.

همان‌طور که می‌دانید کره شمالی یکی از سخت‌گیرانه‌ترین سیستم‌های سانسور اینترنتی جهان را در اختیار دارد و عده زیادی از شهروندان شهرهای مختلف این کشور نیز از دسترسی به اینترنت محروم هستند. افرادی هم که از دسترسی به اینترنت برخوردارند به‌سختی تحت نظارت و بررسی قرار می‌گیرند و از همین رو تصور ایجاد یک شبکه اجتماعی جدید توسط دولت کره شمالی، سخت به‌نظر می‌رسد.

نکته قابل توجه اینکه در حال حاضر کاربری با عنوان Kim Jong Un نیز در این شبکه اجتماعی آغاز به کار کرده است. علاوه بر این، تمامی پست‌ها به محض انتشار با برچسب “30 دقیقه قبل” پیش روی کاربران قرار می‌گیرند که این مسئله به دلیل عدم شناسایی دقیق دولفین از وضعیت زمانی کشور کره شمالی است.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا