تکنولوژی

آمریکا کره شمالی را تحریم کرد

 

در پی حمله هکرهای منتس به کره شمالی به استودیو فیلمسازی سونی پیکچرز، آمریکا موج تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کرد که اولین واکنش رسمی این کشور به این حمله سایبری محسوب می‌شود.

به رغم اینکه کارشناسان حوزه امنیت سایبر ادعاهای آمریکا مبنی بر دست داشتن کره شمالی در حمله به سونی پیکچرز را زیر سوال برده‌اند، کاخ سفید تحریمهای جدیدی را به عنوان تلاقی اقدام پیونگ یانگ علیه این کشور اعمال کرد.

جاش ارنست – سخنگوی کاخ سفید – در بیانیه‌ای گفت: ما حمله کره شمالی را که با هدف ایجاد تاثیرات مالی ویران کننده روی یک شرکت آمریکایی و تهدید هنرمندان و دیگر افراد با هدف محدود کردن حق آزادی بیان صورت گرفته جدی می دانیم. همانطور که رییس جمهور گفته است پاسخ ما به حمله کره شمالی علیه سونی پیکچرز متناسب خواهد بود و در زمان و شکلی که خودمان انتخاب می‌کنیم اعمال خواهد شد.

باراک اوباما دستورالعملی را امضا کرد که براساس آن تحریمهایی علیه آژانسها و مقامات مرتبط با دولت کره شمالی و حزب حاکم این کشور اعمال خواهد کرد. اوباما به اقدامات و سیاست‌های تحریک آمیز، برهم زننده ثبات و سرکوبانه کره شمالی از جمله اقدامات سایبری ویران‌کننده این کشور در ماه نوامبر و دسامبر 2014 اشاره کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در مقابل سه شرکت دولت و 10 مقام این کشور را هدف تحریمهای خود قرار داده است. این تحریم‌ها باعث خواهد شد که این افراد و شرکتها از دسترسی به نظام مالی آمریکا و از ورود به خاک این کشور محروم شوند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا از کیم جون اون، رهبر کره شمالی نام نبرده اما نمایندگان منتسب دولت کره شمالی مستقر در کشورهای دیگر هدف این تحریمها قرار گرفته اند.

در این تحریم‌ها همچنین به نام سازمان اطلاعات کره شمالی و واحد معاملات تسلیحات این کشور و سازمان تامین فن‌آوری کره شمالی موسوم به شرکت تجارت تانگون نام برده شده است.

کره شمالی در حال حاضر هدف تحریمهای دیگر آمریک به دلیل برنامه هسته‌ای قرار دارد. برخی از شرکت‌هایی که هدف تحریمهای جدید قرار گرفته‌اند قبلا نیز هدف تحریم‌های دیگری قرار گرفته بودند.

اد رویس – رییس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا – خواستار تحریمهای بیشتر علیه کره شمالی شده است.

وی گفت: بسیار خوب است که دولت کره شمالی به خاطر تجاوز اخیر خود و حملات سایبری که خسارت وخامت باری به همراه دارد به چالش کشیده شود.

فیلم کمدی مصاحبه داستان دو خبرنگار است که قصد دارند با رهبر کره شمالی مصاحبه کنند و در این میان سازمان جاسوسی آمریکا مطلع می‌شود و آنها را برای ترور کیم استخدام می‌کند.

سونی قصد داست این فیلم را در پایان دسامبر به طور گسترده در سینماهای آمریکا و جهان پخش کند ولی هکرها با حمله به این شرکت تهدید کردند که در پخش فیلم اسنادی را که از سرورهای این استودیو ربوده اند منتشر خواهند کرد. این تهدیدها باعث عقب نشینی سونی از پخش فیلم شد که انتقادات شدید اوباما از سونی را به همراه داشت و وی متعهد به واکنش واشنگتن به این اقدام کره شمالی شد.

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا