تکنولوژی

سرقت 12.7 میلیون دلاری از خودپردازهای ژاپن در 2 ساعت

نفوذگران در اقدامی کم‌سابقه موفق شده‌اند در مدت زمان دو ساعت به سرقت 1.4 میلیارد ین (12.7 میلیون دلار) از 1400 دستگاه خودپرداز نصب‌شده در مناطق مختلف کشور ژاپن دست بزنند. بنابر ادعای پلیس، عملیات سرقت از خودپردازهای موجود در سوپرمارکت‌های کوچک در شهرهای مختلف ژاپن و به‌وسیله جنایتکاران بین‌المللی که از 1600 کارت اعتباری جعلی “استاندارد بانک” آفریقای جنوبی استفاده کرده‌اند به وقوع پیوسته است. 

ابعاد مختلف این سرقت در پی انتشار گزارشی از سوی استاندارد بانک و پس از تعویض خودپردازهای مشکل‌دار افشا شد. این در حالی است که پلیس از بردن نام این بانک خودداری کرده بود اما بانک آفریقایی در گزارشی اینچنین عنوان داشته است:

” عملیات‌های بانکی گروه استاندارد بانک آفریقای جنوبی به واسطه کلاهبرداری هوشمندانه‌ نفوذگران با اختلال روبرو شده است. در نتیجه این امر، نفوذگران موفق به دریافت وجه با استفاده از کارت‌های جعلی از خودپردازهای مختلف کشور چین شده‌اند. هدف از این سرقت، وارد کردن ضرر مالی به استاندارد بانک بوده و مشتریان ما هیچ ضرر مالی را متحمل نخواهند شد.”

استاندارد بانک همچنین عنوان کرده برای توقف حملات نفوذگران، به‌کارگیری راهکار سوئیفت را در دستورکار قرار داده است. بنابر اعلام مسئولان این بانک، ضرر کلی ایجادشده در نتیجه این کلاهبرداری، چیزی در حدود 19.2 میلیون دلار بوده است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا