تکنولوژی

میزو پرو 6 با 10 هسته وارد می‌شود

مانند بسیاری از موبایل‌های چینی، میزو هم خیلی سعی می‌کند شبیه آی‌فون باشد. محصول جدید این کمپانی بزرگ میزو پرو 6 است. در نگاه اول این گوشی انگار فرزند وسط خانواده اپل است. اما به مشخصات فنی که دقت کنیم همه‌چیز متفاوت می‌شود، برای مثال پردازنده موبایل‌های امروزی عموما 2 هسته‌ای و یا 4 هسته‌ای هستند، مثلا آی‌فون 6اس پلاس یک پردازنده 2 هسته‌ای A9 ساخت اپل را دارد و یا سامسونگ گلکسی اس7 پردازنده 4 هسته‌ای اسنپ‌دراگون را انتخاب کرده است اما میزو پردازنده‌ای پر قدرت با 10 هسته دارد که با اختلاف بسیار زیادی از گوشی‌های‌هوشمند امروزی در صدر قرار می‌گیرد.

هرچند توان این پردازنده بسیار بالا است اما یک گوشی‌هوشمند خوب فقط پردازنده نیست و باید تمام پارامترهای لازم را داشته باشد. میزو پرو 6 در کنار پردازنده قدرتمند 4 گیگابایت هم حافظه رم دارد تا خیال همه را از بابت سرعت در پردازش راحت کند. این گوشی یک صفحه نمایش 5.2 اینچی با کیفیت 1920 در 1080 از نوع AMOLED دارد. همچنین دو دوربین با کیفیت‌های 21 و 5 مگاپیکسل هم وظیفه تصویر برداری را بر عهده دارند. این گوشی دو سیم‌کارته مجهز به USB-C و سنسور اثر انگشت است که در رنگهای مشکی، نقره‌ای و طلایی به بازار عرضه شده است.

این گوشی با تمام امکانات بالایی که دارد از نظر قیمت هم آنقدر گران نیست که دست نیافتنی باشد. قیمت این گوشی با حافظه 32 گیگابایت 2 هزار و 500 یوآن چین است که تقریبا 385 دلار آمریکا می‌شود. همچنین نسخه 64 گیگابایتی این دستگاه قیمتی معادل 430 دلار دارد. مدیرعامل این کمپانی هنوز هیچ صحبتی از فروش این گوشی در خارج از چین نکرده است. اما ممکن است برخی فروشگاه‌ها در دنیا این گوشی را عرضه کنند اما هنوز خود این شرکت استراتژی برای فروش خارج از چین ندارد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا