تکنولوژی

برای اولین بار آی‌فون کمتر از سال قبل فروخت

به‌نظر می‌رسد تجربه این فصل اپل از فروش آی‌فون مدیران این شرکت را راضی نکند. فروش آی‌فون در فصل اول 2016 با 16 درصد کاهش روبه‌رو شده است. این شرکت بزرگ در فصل اول امسال از فروش آی‌فون 51 میلیارد دلار درآمد داشته است اما درآمد اپل در همین بازه زمانی سال گذشته 61 میلیارد دلار بوده است.

از آنجایی که درآمد اصلی اپل از فروش آی‌فون است این کاهش در فروش برای این شرکت موضوع مهمی است. پیش از این اپل در سال 2003 هم درآمدش با کاهش روبه رو شده بود و به 50 میلیارد دلار رسید در حالی که سال 2002 درآمد 58 میلیارد دلاری داشته است. اما نکته اینجاست که فروش آی‌فون از سال 2007 که اولین آی‌فون رونمایی شد تا امروز، همیشه فروش اپل روبه افزایش بوده است.

فوآد فداقی(مدیر یکی از شرکت‌های تحلیلی در استرالیا) می‌گوید که در استرالیا 17 میلیون استرالیایی گوشی‌هوشمند دارند. اکثر این افراد هم حاضر نیستند گوشی خود را به سادگی تغییر دهند. وی ادامه داد، امروزه داشته صفحه نمایش بزرگتر یا دوربین کمی بهتر، دلایل کافی برای افراد نیست تا گوشی خود را عوض کنند و مردم به دنبال نوآوری‌های کاربردی هستند. او همچنین گفت: شاید این کاهش قیمت به معنی کم شدن علاقه مردم نباشد و دلیل آن عرضه آی‌فون SE باشد که با قیمتی پایینتر فروخته می‌شود و در نهایت درآمد کل این کمپانی را کمتر کرده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا