هوش مصنوعی

کاهش استفاده کاربران از چت‌جی‌پی‌تی برای اولین بار از زمان عرضه

شواهد حاکی از آن است که محبوبیت و میزان استفاده کاربران از ابزار هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) در هفته‌های گذشته روندی کاهشی داشته است.

در گزارش مرکز تحقیقاتی SimilarWeb که توسط نشریه واشینگتن پست منتشر شده، آمده است که میزان ترافیک موبایلی و دسکتاپ وب‌سایت چت‌جی‌پی‌تی در ماه گذشته میلادی یعنی ژوئن حدود ۹.۷ درصد کاهش داشت.

با استناد به این داده‌ها، می‌توان این چنین گفت که برای اولین بار از زمان عرضه، استفاده و تعامل کاربران با این ابزار هوش مصنوعی کاهش داشته است. همچنین در گزارش‌ها آمده که طی ماه ژوئن، میزان دانلود نسخه آی او اس این اپلیکیشن در اپ استور اپل نیز با کاهش همراه بود.

به نظر می‌رسد که این کاهش علاقه و استقبال نسبت به چت‌جی‌پی‌تی، به دلیل تحولات این صنعت باشد. بر اساس گزارش‌ها، طی ماه گذشته میلادی، میزان ورود کاربران به وب‌سایت‌های مشابهی چون گوگل بارد و مایکروسافت بینگ نیز روندی کاهشی داشته است.

برای نمونه، ترافیک سرچ موتور جست‌وجوی مایکروسافت بین ماه‌های فوریه و مارس و پس از عرضه رسمیBing AI، با طور محسوسی افزایش یافت. از آن زمان تاکنون، ترافیک ماهانه این وب‌سایت به طور تدریجی کاهش یافت و به نقطه قبل از عرضه این ابزار هوش مصنوعی رسید.

همچنین مرکز SimilarWeb در گزارشی جداگانه اعلام کرد که میزان تعامل کاربران با چت‌جی‌پی‌تی نیز در ماه ژوئن، نسبت به ماه قبل از آن با کاهشی ۸.۵ درصدی همراه بود.

واشینگتن پست درباره علت کاهش استقبال کاربران از چت‌جی‌پی‌تی نوشت که احتمالا همزمانی با پایان سال تحصیلی می‌تواند یکی از دلایل این امر باشد چرا که اکثر دانشجویان و دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی هستند و از آنجایی که بخش زیادی از کاربران این ابزار هوش مصنوعی از این قشر هستند، چنین افتی دور از انتظار نبود.

از طرفی دیگر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری، استفاده از ابزار چت‌جی‌پی‌تی را برای کارمندان خود ممنوع کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا