تکنولوژی

نگاهی دقیق‌تر به لوگوی جدید شرکت اچ‌پی

بدون شک لپ‌تاپ جدید Spectre 13 اچ‌پی، با حضور در بازار به رقیبی قدرتمند برای محصولات تولیدی شرکت اپل تبدیل خواهد شد. این محصول علاوه بر بهره‌مندی از سخت‌افزار قدرتمند می‌تواند از ضخامت کم و ظاهر زیبا به عنوان فاکتورهایی برای رقابت با مک‌بوک 13 اینچی شرکت اپل استفاده کند اما نکته جالبی که همزمان با رونمایی از این محصول خودنمایی می‌کند، بهره‌گیری اچ‌پی از لوگوی جدیدی است که از 4 خط ساده با زاویه 13 درجه تشکیل شده است. 

آنچه مسلم است، لوگوی جدید در واقع طرحی است که از سال 2011 میلادی تاکنون زمزمه‌هایی مبنی بر بکارگیری آن به گوش می‌رسیده است اما بنابر اعلام شرکت Moving Brands، اچ‌پی فرایند بازطراحی را به‌منظور ارائه طرحی کامل بر روی طرح قبلی اعمال کرده است. خطوط ساده استفاده شده در لوگوی جدید اچ‌پی با هدف نمایش پیشرفت ادامه‌دار اچ‌پی و حرکتِ به سمت جلوی این شرکت در نظر گرفته شده و در این راستا استفاده از خطوطی با زاویه 13 درجه نه‌تنها در ظاهر این لوگو بلکه در تمامی برشورها، محتویات تحت وب و حتی طراحی سخت‌افزاری محصول جدید اچ‌پی مدنظر قرار گرفته است. 

توجه به این لوگوی جدید از نقطه‌نظری دیگر نیز قابل توجه است زیرا این اولین باری است که یک برند از راهکاری متفاوت (و در قالب بهره‌گیری از لوگوی مستقل) برای عرضه محصولات سطح بالا و برتر خود استفاده می‌کند. این در حالی است که تا به حال، شرکت‌های مختلف از نام‌های (برندهای) متفاوت برای عرضه محصولات سطح بالا و برتر خود استفاده می‌کردند. راهکاری که مطمئنا در اولین نظر، تویوتا و لکسوس را در ذهن تداعی می‌کند. برخی برندها نیز از راهکار زیربرندسازی به‌منظور معرفی و عرضه محصولات سطح بالای خود استفاده کرده‌اند که در این دسته هم می‌توان به Honda و Accura اشاره کرد. با این تفاسیر باید اقدام اچ‌پی را پیشرفتی قابل ملاحظه در این زمینه به حساب آورد. 

وب‌سایت CreativeReview در مطلبی که در سال 2011 میلادی منتشر کرده بود از طرح جدیدی رونمایی کرد که توسط Moving Brands از سال 2008 میلادی، با هدف ایجاد راهکاری جدید برای نمایش پیشرفت برند اچ‌پی از طریق به‌کارگیری چهار خط در تصویرسازی برند این شرکت به مرحله اجرا رسیده بود. این استودیوی طراحی، از لوگوی جدید اچ‌پی با عنوان “خیز به سمت آینده” با زاویه 13 درجه به عنوان طرحی مدرن یاد کرده بود. طرحی که البته در ادامه راه با این انتقاد هم مواجه شد که بیشتر تداعی کننده عبارت bp است تا hp. در همان سال، دیزاین ویک با انتشار گزارشی عنوان کرد سخنگوی شرکت HP اعلام کرده این لوگو تنها یک طرح اولیه بوده و توسط اچ‌پی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. سیاستی که در ادامه راه حتی با حذف لوگوی جدید طراحی شده از وب‌سایت Moving Brands نیز همراه شد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا