تکنولوژی

چرا استارت‌اپ Slack فرآیند جذب سرمایه را متوقف نمی‌کند

در حالی که تنها دو سال از عرضه محصول شرکت Slack  به بازار می‌گذرد، این استارت‌آپ فعال در زمینه ارائه سرویس‌های پیام رسان موفق شده سرمایه‌ای بیش از 300 میلیون دلار جذب کند اما نکته جالب اینجاست که مدیران این شرکت قصد ندارند روند جذب سرمایه را متوقف کنند. 

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت سن‌فرانسیسکویی قصد دارد در دور جدید جذب سرمایه، چیزی بین 150 تا 300 میلیون دلار به مجموع سرمایه‌های فعلی خود بیفزاید. استیوارت باترفیلد، مدیر اجرایی اسلک هم در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده است این شرکت به مرحله سوددهی رسیده است. با این اوصاف، این پرسش مطرح می‌شود که دلیل ادامه روند جذب سرمایه توسط این شرکت چیست؟ باترفیلد این روند را راهکاری برای ایجاد حس رضایت در کارکنان می‌داند. او معتقد است کارکنان هر شرکتی مشتاقند تا ارزش آن شرکت همواره روند صعودی را طی کند.

همان‌طور که می‌دانید Slack در بازار فعلی علاوه بر رقابت با استارت‌آپ‌های مطرح، با شرکت‌هایی مانند گوگل و فیس‌بوک نیز رقابت می‌کند. این رقابت در زمینه جذب نیروهای کاری و استعدادهای برتر هم انجام می‌شود و از نظر باترفیلد، عاملی که می‌تواند نخبگان را به انتخاب این شرکت ترغیب کند، روند صعودی جذب سرمایه و در پی آن، بالارفتن ارزش آن است. 

پس از سرمایه‌گذاری که در کم‌تر از یک‌سال گذشته، ارزش این شرکت را به 2.8 میلیارد دلار رسانده، حالا مسئولان این شرکت به دنبال پیاده‌سازی راهکارهایی هستند تا ارزش Slack را به چهار میلیارد دلار افزایش دهند. با این وجود، روند یادشده در محیط جذب سرمایه توسط استارت‌آپ‌ها، عجیب و غیرطبیعی به‌نظر می‌رسد. باترفیلد معتقد است روند جذب سرمایه در حال حاضر سخت‌تر شده است اما این شرایط تغییر خواهد کرد. او در این خصوص می‌گوید:

“مطمئنا شاهد تغییر در رفتار سرمایه‌گذاران خواهیم بود که این امر براساس آنچه در بازار شاهد هستیم، رقم خواهد خورد، منتهی به گذشت زمان نیاز است. ممکن است سرمایه‌گذاران به‌طور موقت از سرمایه‌گذاری دست کشیده باشند اما مطمئنا آن‌ها نمی‌توانند این روند را ادامه دهند.”

اسلک از سرمایه‌های جذب شده اخیر به‌بهترین شکل ممکن در ارائه تبلیغات بیشتر در خصوص سرویس‌هایش استفاده کرده است. این تبلیغات از نصب بیلبورد در شهرهای مختلف تا پخش آگهی‌های تبلیغاتی در تلویزیون، گستردگی دارند. 

 

مطالب مرتبط با شرکت Slack : 

تولدت مبارک Slack

 – شرایط کار در استارت‌آپ پیام‌رسان Slack 

احتمالا مایکروسافت اسک را ۸ میلیارد دلار بخرد

اسلک برترین شرکت به انتخاب INC

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا