تکنولوژی

پاسخ اوبر به آمار بالای ادعای تجاوز جنسی به مسافران

شرکت اوبر اعلام کرده در بازه زمانی دسامبر 2012 تا آگوست 2015، تنها پنج مورد ادعای قانونی تجاوز به مسافران را دریافت کرده است. این تعداد، 0.0000009 درصد از مجموع 500 میلیون سفری که در این مدت توسط خودروهای اوبر انجام شده را تشکیل می‌دهد. این اطلاعات پس از آن منتشر شد که Buzzfeed اسکرین‌شات‌هایی از بیش از 5 هزار پیام مرتبط با تجاوز که در قسمت پشتیبانی از مشتریان اوبر ثبت شده بود را منتشر کرد. این در حالی است که اوبر معتقد است این تصاویر، حاوی اطلاعات نادرست هستند.

آن‌طور که از شواهد پیداست، اسکرین‌شات‌های منتشر شده توسط بازفید، عملیات جستجو توسط یکی از کارمندان مرکز پشتیبانی اوبر را نشان می‌دهد که به دنبال نتایج جستجو برای ترکیب لغوی “مورد آزار جنسی قرارگرفته” و “تجاوز” است. نتایج جستجو 5800 مورد مرتبط با واژه “تجاوز” و 6100 مورد مرتبط با “آزار جنسی” را دربر داشته است.

اوبر معتقد است مسافران در برخی موارد براثر اشتباه تایپی، rate را rape می‌نویسند و در برخی پیام‌ها هم منظور آن‌ها تجاوز به کیف پولشان (به‌معنی زیاد بودن کرایه‌ها) است. از سوی دیگر نام‌ها و آدرس ایمیلی‌هایی مانند Draper که rape بخشی از ترکیب موجود در عناوین آن‌ها است نیز در نتایج به نمایش درآمده‌اند. دفاعیات اوبر به این چند مورد محدود نشده و این شرکت معتقد است برخی از این شکایت‌ها از سوی افرادی مطرح شده‌اند که هیچ‌گاه از خدمات اوبر استفاده نکرده‌اند. در نهایت این شرکت معتقد است نتایج یادشده حاوی پرسش‌های کاربرانی است که موضوع تجاوز جنسی را در وب‌سایت‌های مختلف خوانده‌اند و حالا از قسمت پشتیبانی، پیگیر اطلاعات بیشتر هستند. 

اوبر عنوان کرده تحلیل‌گران این شرکت تنها پنج مورد ادعای تجاوز را در بازه زمانی دسامبر 2012 تا آگوست 2015 ثبت کرده‌اند که در این قالب، 170 پیام حاوی ادعای قانونی تجاوز جنسی، توسط مسافران و تیم پشتیبانی رد و بدل شده است. 

بازفید در واکنش به این گزارش اوبر درخواست امکان بررسی داده‌ها توسط تحلیلگران مستقل را ارائه داده اما اوبر عنوان کرده چنین راهکاری، نقض حریم خصوصی رانندگان و مسافران است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا