تکنولوژی

مدیر نرم‌افزار اپل : یک قدم از جنایتکاران عقب می‌افتیم

در حالی که مقامات FBI برای فشار آوردن افکار عمومی به اپل می‌گویند که کافی است اپل قفل  آیفون مربوط به یک تروریست را باز کند کرایگ فدریقی معاون مهندسی نرم‌افزار اپل گفته که اف بی آی درخواست کرده نرم‌افزاری برای آن‌ها بنویسیم که بتوانند به هر گوشی که مایل بودند نفوذ کنند. 

 فدریقی این مطلب را در بخش دیدگاه‌های واشنگتن پست نوشته و مشابه چیزی است که تیم کوک در نامه سرگشاده خود علیه اف بی آی مطرح کرده بود. 

گوشی آیفون 5C یکی از تروریست‌های سن برناردینو موجب دعوای بین اف بی آی  و اپل شد و پلیس فدرال توانست حتی حکم دادگاه را بر علیه اپل در این زمینه بگیرد هر چند اپل آن را نپذیرفت و بحث حالا حتی به کنگره آمریکا نیز کشیده شده است. چند روز قبل دادگاهی در نیویورک در پرونده‌ای مشابه برای شکستن قفل آیفون رای به نفع اپل داد. 

مقاله فدریقی در واشنگتن پست با این عنوان منتشر شد : اف بی آی می‌خواهد تنظیم‌های امنیتی قبلی بازگردد و این ما را یک قدم از جنایتکاران عقب‌تر خواهد برد. 

به گفته بزرگترین مدیر بخش نرم‌افزار اپل اف بی آی از این شرکت خواسته که سال‌ها کار روی ارتقای امنیت محصولاتش را کنار بگذارد و یک حفره امنیتی درست کند که می‌تواند توسط جنایتکاران مورد استفاده قرار گیرد. 

فدریقی در این مقاله می‌نویسد : 

آنچه بیش از ( ماجرای) اف بی آی موجب ناراحتی ماست این است که دادگستری و سایر نهادهای قانونی به ما فشار می‌آورند که زمان را به عقب برگردانیم و از تکنولوژی‌های کمتر امن که سال‌ها پیش استفاده می‌شده دوباره بهره بگیریم. آنها به ما پیشنهاد دادند که امنیت iOS7 کافی بوده و ما باید به استانداردهای امنیتی سال ۲۰۱۳ بازگردیم . اما امنیت iOS 7 در عین حال که در زمان خودش بهترین بوده اما به مرور توسط هکرها مورد نفوذ قرار گرفته است. برخی از متدهای هکرها حتی به صورت محصول درآمده و برای استفاده هکرهایی که تخصص و مهارت لازم ندارند نیز قابل کاربرد است. 

اف بی آی می‌خواهد ما نرم‌افزاری بنویسیم که آن‌ها بتوانند پسورد هر آیفونی را دور بزنند ما به محض آنکه چنین چیزی انجام شود هکرها و جنایتکاران هم قادر خواهند بود از ضعفی که ما در سیستم ایجاد کرده‌ایم راه نفوذی در موبایلها ایجاد کنند و این امنیت شخصی همه ما را به خطر خواهند انداخت. 

 

مرتبط : 

اپل سطح امنیتی محصولاتش را باز هم ارتقا می‌دهد

دونالد ترامپ به اپل : آن‌ها فکر می‌کنند کی هستند؟

بیل گیتس : اپل باید آیفون تروریست‌ها را باز کند

حمایت افکار عمومی آمریکا از اف بی آی دربرابر اپل

سازمان ملل هم طرف اپل را گرفت

حمایت صدها شرکت و شخصیت از اپل دربرابر اف بی آی 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا