تکنولوژی

دیدگاه اوباما در خصوص مناقشه اپل و FBI

 در حاشیه نشست پرسش و پاسخی که دیروز با حضور اوباما برگزار شد، رئیس جمهور آمریکا به پرسش‌های مطرح شده پیرامون مسئله جنجالی به وقوع پیوسته میان اپل و FBI پاسخ داد. این در حالی است که در این گفتگو، اوباما حتی از افشاگری‌های اسنودن و انتشار مستندات طبقه‌بندی شده در سال 2013 توسط او نیز سخن به میان آورد. اوباما در پاسخ به پرسش مجری که نظر او را در خصوص موضوع حریم شخصی کاربران در استفاده از دستگاه‌های دیجیتال و قرارگرفتن آن در مقابل امنیت ملی جویا شده بود، اینچنین اظهارنظر کرد:

” من نمی‌توام در زمینه آن موضوع خاص اظهارنظر کنم. ما به هیچ وجه دوست نداریم که دولت ما گاه و بیگاه به گوشی‌های افراد سرک بکشد. این در حالی است که افشاگری‌های اسنودن، به نوعی حساسیت افراد را نیز در این زمینه افزایش داده است. مسئله اسنودن، به‌طور مبالغه‌آمیزی خطرهای موجود در خصوص جاسوسی از شهروندان آمریکایی را بزرگ جلوه داد اما حقیقت آن است که آژانس‌های اطلاعاتی ما حساسیت زیادی روی کسانی که در خاک آمریکا زندگی می‌کنند دارند.”

اوباما در ادامه به چالش موجود در زمینه رمزگذاری نفوذناپذیر داده‌ها به‌منظور حفاظت از اطلاعات حساس کاربران در مقابل امکان شکستن این رمزگذاری‌ها در موارد و شرایط حساس نیز اشاره کرد.

” در صورتی که از نقطه‌نظر تکنولوژی، امکان تولید دستگاهی بدون امکان نفوذ و برپایه رمزگذاری پیشرفته‌ای که هیچ کلید و راه ورودی برای عبور از آن وجود نداشته باشد، میسر شود، چطور خواهیم توانست حملات تروریستی را برطرف و یا متوقف کنیم؟ چگونه می‌توانیم سرمنشا انتشار محتویات غیرقانونی و یا تصاویر جنسی از کودکان را پیدا کنیم؟ اگر هیچ راهکاری در این زمینه وجود نداشته باشد، طبیعی است که هر شخصی در حالی که یک حساب بانک سوئیس را در جیب دارد در خیابان‌ها قدم خواهد زد.”

او در پاسخ به گلایه‌های تیم‌کوک و دیگر متخصصان امنیتی در خصوص تاثیرات منفی استفاده از راهکارهای جانبی برای کاهش سطح امنیت رمزگذاری داده‌ها نیز اینچنین گفت:

” من مهندس نرم‌افزار نیستم اما نمی توان دیدگاهی مطلق در این زمینه داشت. اگر نظر شما تولید جعبه‌های سیاهی باشد که رمزگذاری آن کاملا قدرتمند باشد و هیچ راهی برای نفوذ به آن‌ها اندیشیده نشده باشد، مطمئنا توازن و تعادل موجود را برهم خواهید زد.”

اوباما در ادامه عنوان کرد آرزوی او ایجاد راهکاری مناسب به‌منظور پیاده‌سازی رمزگذاری کاملا پیشرفته و قدرتمند در کنار تجهیز به قابلیت‌هایی برای فراهم کردن امکان رمزگشایی داده‌ها توسط افراد مشخص و خاص است. او در این خصوص نیز گفت:

” اینکه چگونه خواهیم توانست چنین سیستمی را طراحی کنیم، موضوعی است که از حوزه تخصص من خارج است. در این خصوص جامعه فعال در حوزه تکنولوژی باید وارد عمل شود و مشکل را حل کند.” 

 

مرتبط : 

– اپل سطح امنیتی محصولاتش را باز هم ارتقا می‌دهد

– دونالد ترامپ به اپل : آن‌ها فکر می‌کنند کی هستند؟

– بیل گیتس : اپل باید آیفون تروریست‌ها را باز کند

– حمایت افکار عمومی آمریکا از اف بی آی دربرابر اپل

– سازمان ملل هم طرف اپل را گرفت

– حمایت صدها شرکت و شخصیت از اپل دربرابر اف بی آی 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا