تکنولوژی

از اپل پشتیبانی می‌کنیم اگر یک کامپیوتر خوب تولید کند

تکنولوژی دنیا به سمت هدست‌های واقعیت مجازی حرکت می‌کند. یکی از سازندگان بزرگ این هدست‌ها شرکت Oculus است که با محصول جدید خود به نام Rift بسیار شهرت دارد. پالمر لاکی(Palmer Luckey) مدیرعامل Oculus در یک مصاحبه جنجالی گفت اپل حتی یک کامپیوتر خوب ندارد که ما محصولمان را برای مک عرضه کنیم.

لاکی ادامه داد، راه‌اندازی هدست واقعیت مجازی احتیاج به یک کارت گرافیک خوب دارد اما کامپیوترهای اپل توانایی این کار را ندارد. او همچنین گفت اگر اپل یک کامپیوتر با استانداردهای مورد نیاز این هدست تولید کند حتما از مک پشتیبانی خواهد کرد. این یعنی سخت افزار اپل هنوز برای واقعیت مجازی آماده نیست، صنعتی که احتمال می‌رود تا سال 2020 ارزشی معادل 30 میلیارد دلار داشته باشد.

لاکی گفت برای مثال شما حتی اگر بهترین مک‌پرو را به قیمت 6 هزار دلار بخرید باز هم توان لازم را ندارد. او همچنین گفت خیلی دوست دارد تا از مک پشتیبانی کنند اما فعلا این امکان وجود ندارد زیرا برای استفاده از هدست ‌واقعیت مجازی نیاز است شما 90 تا 125 فریم در ثانیه داشته باشید.

از طرف دیگر شما می‌توانید یک کامپیوتر ویندوزی را تنها با هزار دلار بخرید و این سرویس را راه‌اندازی کنید. کارت گرافیکی که این هدست نیاز دارد را می‌توان با قیمت 320 دلار از Nvidia خرید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا