تکنولوژی

رونمایی از سنتناریو به مناسبت صدمین سال تولد موسس لامبورگینی

 لامبورگینی، موسس شرکت لامبورگینی در تولد صد سالگی خود شاهد جلوه‌ای تازه از شکوه و عظمت بیش از پیش شرکتی است که حالا به مناسبت صدمین سال تولد او از نسخه جدید و البته محدودی به نام سنتناریو رونمایی کرده است. این ابرخودروی جدید به‌طور کامل از زبان طراحی لامبورگینی بهره می‌برد که ظاهری شبیه به یک گاو خشمگین (لقب مورد استفاده برای مدل‌های مختلف لامبو) را تداعی می‌کند اما به‌نظر می‌رسد خصوصیات تهاجمی این گاو خشمگین به مراتب بیشتر از اونتادور است. لبه‌های تیز در قسمت جلوی خودرو به همراه استفاده از دو ورودی هوا (که با افزایش فشار روی پدال گاز، خودرو را به سطح جاده می‌چسبانند) در همان نگاه اول به چشم می‌آید. تعبیه پنل‌های زردنگ در قسمت‌های پایینی، بهره‌گیری از چرخ‌های ویژه با ملحقات فیبرکربنی و البته وجود مسیرهای پهن برای خنک کردن رادیاتور نیز در این طراحی به چشم می‌آیند. در قسمت پشتی شاهد بهره‌گیری از چراغ‌های Y شکل هستیم و باله ویژه‌ای نیز با هدف بازشدن در سرعت‌های بالا برای خودرو درنظر گرفته شده است. اتاق خودرو و تمامی پنل‌های بدنه نیز به‌منظور کاهش وزن خودرو از فیبرکربنی ساخته شده‌اند. وزن این خودرو تنها 1520 کیلوگرم است که برای خودرویی با این عظمت، قابل توجه است.

سنتناریو از قدرتمندترین موتور ساخته شده توسط لامبورگینی (تا به امروز) بهره می برد. موتوری که برپایه نمونه V12 شش و نیم لیتری مورد استفاده در اونتادور بهینه سازی شده تا توان 770 اسب بخار و سرعت 8600 دور در دقیقه را پیش روی راننده قرار دهد. با این تفاسیر، رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، تنها به 2.8 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. سیستم تعویض دنده هفت سرعته این خودرو نیز انتقال توان به هر چهار چرخ را برعهده خواهد داشت.

سیستم پیشرانه چهار چرخ همزمان این خودرو از ترکیب ویژه‌ای به‌منظور بهبود تعادل و مانور بهره می‌برد. این ترکیب که برای اولین‌بار توسط لامبو مورد استفاده قرار گرفته است باعث خواهد شد چرخ‌های عقب در سرعت‌های پایین در خلاف جهت چرخ‌های جلو گردش کنند تا شعاع پیچش خودرو (کم‌ترین مقدار انحراف از حالت طبیعی برای خودرو) کاهش یابد.

در کنار بهره‌گیری از درب‌های بازشو به سمت بالا، راننده می‌تواند از صفحه‌نمایش 10.1 اینچی در کنار سیستم اطلاعاتی سرگرمی ویژه به‌منظور دسترسی به اینترنت و دیگر محتویات چندرسانه‌ای بهره ببرد. این سیستم، سازگاری کاملی هم با کارپلی شرکت اپل دارد.

تولید سنتناریو به 20 کوپه و 20 کانورتیبل (با امکان بازشدن سقف) محدود خواهد شد. قیمت پایه این خودرو به منظور عرضه در بازار نیز 1.86 میلیون دلار عنوان شده است. این درحالی است که با توجه به رایزنی‌های چند ماهه اخیر لامبورگینی با کلکسیون‌دارها و مشتاقان این خودرو به‌نظر می‌رسد امیدی برای مهیاشدن امکان خرید آن توسط دیگر افراد متمول، حداقل به‌طور مستقیم از شرکت لامبورگینی وجود نخواهد داشت.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا