تکنولوژی

افزایش حضور استارت‌‌آپ‌ها در بازار فروش آنلاین خودرو

رفته رفته بر تعداد کاربرانی که از دستگاه‌های همراه و نرم‌افزارهای موجود روی آن‌ها به‌منظور بررسی و خرید خودروهای جدید استفاده می‌کنند افزوده می‌شود تا به عنوان بازاری با پتانسیل بالا، استارت‌آپ‌ها نیز به فعالیت در این حوزه، بیش از پیش ترغیب شوند. 

Zack Klempf مدیرعامل Selly Automative که طراحی و تولید نرم‌افزارهای ویژه مدیریت موجودی محصولات و فروش خودرو را برعهده دارد در این خصوص می‌گوید:

” با قاطعیت می‌توانم اعلام کنم که سیلیکون ولی رفته رفته به دیترویتی جدید برای صنعت خودرو تبدیل می‌شود.” Klempf معتقد است در کنار تسلا، اپل و گوگل، استارت‌آپ‌هایی مانند Beepi، Shift و Carvana نیز امیدوارند تجربه خرید خودروها را از آنچه در حال حاضر با حضور فیزیکی خریدار در نمایشگاه‌ها شاهد هستیم تغییر دهند.

در طرف دیگر، سرمایه‌گذاران نیز میلیون‌ها دلار به‌منظور توسعه هرچه بیشتر استارت‌آپ‌های فعال در زمینه فروش خودرو کنار گذاشته‌اند. به عنوان نمونه Beepi که مدعی است بهترین قیمت خودرو را پیش روی خریداران قرار می‌دهد تا کنون 148.95 میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران معتبری مانند Redpoint Venture، Foundation Capital، Sherpa Ventures و SAIC Motor دریافت کرده است. Carvana دیگر استارت‌آپ فعال بازار که امکان خرید و آزمایش هفت روزه خودرو را برای مشتریان فراهم می‌کند نیز تاکنون 300 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. 

لیزا بروک، سخنگوی Beepi  در مصاحبه با CNBC می‌گوید:

” ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که روز به روز بر تعداد راهکارهای ارائه شده برپایه دستگاه‌های همراه افزوده می‌شود. این راه‌حل‌ها به صرفه‌جویی در زمان کاربران منجر شده تا افراد مجبور به گذراندن ساعت استراحت خود در نمایشگاه‌های خودرو نباشند.”

بر اساس آمار منتشر شده، در آمریکا چیزی در حدود 46 درصد از خریداران از گوشی‌های هوشمند و 31 درصد از تبلت برای جستجو و خرید خودرو استفاده کرده‌اند. 

به عنوان مثال شرکت‌هایی مانند جنرال موتورز نیز پیاده‌سازی راهکار خرید آنلاین را تایید کرده‌اند. 

با این وجود همچنان شبکه وب و برنامه‌ها نتوانسته‌اند به‌طور کامل جایگزینی برای تجربه خرید از نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو باشند زیرا این واسطه‌های فیزیکی معمولا در کنار فرایند فروش، توضیحات تخصصی نیز در اختیار خریداران قرار می دهند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا