تکنولوژی

تازه‌ترین امکانات تلگرام برای کانال‌ها

 پیام‌رسان تلگرام در کنار تجهیز به قابلیت رمزگذاری پیام‌ها، از امکانات ویژه‌ای برای مدیریت کانال‌ها و گروه‌ها بهره می‌برد. بر اساس آمار منتشر شده از سوی تلگرام، روزانه بیش از چهارصد میلیون بازدید از کانال‌های تلگرامی به عمل می‌آید. با این تفاسیر، طبیعی است که در قالب به‌روزرسانی نسخه جدید این پیام‌رسان شاهد معرفی قابلیت‌های ویژه به‌منظور افزایش کارایی و توانایی کانال‌ها باشیم. در ادامه نگاهی به قابلیت‌های موجود در نسخه جدید پیام‌رسان تلگرام (برای سیستم‌عامل اندروید، این نسخه 3.6.0 است) خواهیم داشت.

لینک به پست‌ها

منوی جدید Quick Share به‌منظور به‌اشتراک‌گذاری سریع، قابلیت جدیدی در رابط کاربری تلگرام است که امکان کپی‌کردن لینک‌‌های موجود در داخل کانال و استفاده از آن‌ها در مکالمات شخصی را فراهم می‌کند. علاوه بر این می‌توانید این لینک‌ها را به دوستان و آشنایان خود در خارج از تلگرام ارسال کنید و یا آن‌ها را روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. دنبال کردن این لینک‌ها نیز کانال مورد نظر را بازکرده و پیام موردنظر شما را های‌لایت خواهد کرد.

پیام‌های خاموش

اگر به عنوان مدیر کانال احتمال می‌دهید انتشار پست در موقعیت زمانی فعلی ممکن است موجبات آزردگی خاطر دنبال‌کنندگان را فراهم کند و یا حتی ضرورتی نمی‌بینید تا کاربران را از انتشار پست جدید در کانال باخبر کنید، می‌توانید از ابزار جدیدی که Silent Messages نام دارد استفاده کنید تا دنبال‌کنندگان کانال شما هشداری صوتی را روی گوشی خود دریافت نکنند. این قابلیت هنگامی که قصد انتشار پست‌های جدید در موقعیت‌های زمانی نامناسب (به‌عنوان مثال در نیمه شب) را دارید کاربردی خواهد بود. با لمس آیکون زنگ در رابط کاربری تلگرام نیز می‌توانید قابلیت ارسال پیام‌های خاموش را فعال یا غیرفعال کنید.

امضای مدیر

گاهی اوقات برای حفظ مالکیت معنوی پست و یا حتی اطلاع از اینکه چه شخصی پستی را در کانال قرارداده، نیاز به درج مشخصه‌ای با قابلیت نمایش روی پست خواهیم داشت. با استفاده از قابلیت جدید در تلگرام، پیام‌های ارسالی را می‌توانید به نام مدیرگروه مزین کنید. لازم به ذکر است در قالب استفاده از این راهکار، لینک به پروفایل مدیر روی پست منتشر شده قرار نخواهد گرفت.

ویرایش پیام‌ها در کانال‌ها و سوپرگروه‌ها

در صورتی که اشتباه تایپی در نوشتن متن انجام دادید و یا اینکه نکته‌ای را از قلم انداخته‌اید، تنها کافی است پیام ارسال شده را لمس کنید (در iOS نیاز به دو مرتبه لمس پیام خواهد بود) و گزینه Edit را انتخاب کنید. این قابلیت در سوپرگروه‌ها و همچنین کانال‌ها قابل استفاده خواهد بود.

به اشتراک‌گذاری سریع برای روبات‌ها

سرویس‌دهنده‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی به‌منظور ارائه خدمات خود از روبات‌ها استفاده می‌کنند. در به روزرسانی جدید تلگرام، امکان به‌اشتراک‌گذاری آسان لینک‌ها، عکس‌ها و ویدئوهایی که از روبات‌ها دریافت می‌کنید وجود دارد. به عنوان نمونه می‌‌توانید روبات رسمی @forbesbot را آزمایش کنید تا به‌طور کامل با این قابلیت آشنا شوید.

پیش‌نمایش استیکرها

پیش‌نمایش کامل استیکرها حالا در قسمت‌های مختلف نرم‌افزار تلگرام از جمله قسمت پیشنهاد استیکر و در زمانی که شما در صفحه اضافه کردن استیکرها هستید، پیش رویتان قرار می‌گیرد. تنها کافی است یک استیکر را لمس‌کرده و انگشت‌ خود را روی آن نگه دارید تا قبل از ارسال بتوانید آن‌را به صورت تمام صفحه‌ مشاهده کنید.

 

مرتبط : 

لیست کانال‌های رسمی تلگرام 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا