تکنولوژی

اضافه شدن Siri به نسخه جدید OS X

از زمان رونمایی Siri برای سیستم‌عامل iOS، کاربران Mac OS X لحظه‌شماری می‌کردند تا بالاخره امکان استفاده از این دستیار شخصی روی پلتفرم مک نیز برای آن‌ها فراهم شود. این در حالی است که بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت 9to5mac، اپل قصد دارد افزودن Siri به نسخه جدید این سیستم‌عامل را به عنوان تغییر اساسی در به‌روزرسانی نسخه 10.12 مدنظر قرار دهد. این نسخه از سیستم‌عامل OS X احتمالا در تابستان آتی  و در رویداد WWCD معرفی و در پاییز عرضه آن آغاز خواهد شد. 

آن‌طور که از شواهد امر پیداست، آزمایش نسخه‌های مختلف OS X مجهز به Siri از سال 2012 آغاز شده و اکنون این قابلیت به بلوغ کامل به‌منظور عرضه به بازار دست یافته است. 

Siri برای سیستم‌عامل مک در منویی خاص در سمت راست صفحه‌نمایش ظاهر خواهد شد و با کلیک روی آیکون آن می‌توانید از قابلیت کنترل صوتی بهره ببرید. با اجرای این برنامه، رابط کاربری سیاه‌رنگی را به همراه مجموعه‌ای از امواج صوتی گرافیکی مشاهده خواهید کرد. امکان فعال‌سازی Siri با تخصیص میان‌برهای صفحه‌کلید نیز در دسترس کاربران قرارخواهد گرفت و البته هنگامی که رایانه شما به شارژر متصل است می‌توانید از فرمان Hey Siri استفاده کنید.

جدا از اضافه شدن Siri، نسخه جدید Mac OS X قابلیت‌های زیادی را به همراه نداشته و تنها بهینه‌سازی جزئی رابط کاربری را شاهد خواهیم بود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا