تکنولوژی

سیری، بهترین راه جستجوی عکس در آیفون

سیری معمولا کارایی زیادی ندارد آخرین بار گفته می‌شد سطح هوش آن از پنجم دبستان بالاتر نیامده، بیشتر کاربران آیفون نیز با این جمله موافقند! اما زمان‌هایی هم هست که می‌تواند به درد بخور شده و وقت شما را صرفه جویی کند. به عنوان مثال، می‌توانید در آی‌او‌اس 12، از این دستیار برای جستجوی عکس‌های موجود در Library خود در آیفون و آیپد استفاده کنید. تنها کافیست مثلا بگویید «هی سیری، در عکس‌هایم تصویر دلقک‌ها را نشان بده» و منتظر بمانید تا عکس‌های شامل دلقک را روی گوشی خود مشاهده کنید.

سیری برای انجام این کار، راه حل بسیار سریع تری از تایپ کلمه مورد نظر در برنامه «Photos» محسوب می‌شود.

سیری در واقع هر چیزی را که بخوهید در بخش عکس‌ها جستجو کنید، برای شما پیدا می‌کند. می‌توانید بر اساس تاریخ و ساعت، مکان، اسم شخص خاص و حتی اشیا و اجسام داخل عکس، جستجوی خود را به سیری اعلام کنید البته فراموش نکنید که باید به زبان انگلیسی با سیری صحبت کنید. به عنوان مثال:

جستجوی عکس‌ها بر اساس زمان و تاریخ

-هی سیری، عکس‌های سال پیش را نشان بده (Hey Siri, show me photos from last year.)

– هی سیری، عکس‌های دیروز را نشان بده.( Hey Siri, show me photos from yesterday)

– هی سیری، عکس‌های کریسمس گذشته را نشان بده (Hey Siri, show me photos from last Christmas)

– هی سیری، عکس‌های تاریخ اول ژانویه 2015 را نشان بده (Hey Siri, show me photos from January 1st 2015)

اگر تاریخی را درخواست کنید که هیچ عکسی در آن ندارید، به صورت خودکار عکس‌های نزدیک‌ترین تاریخ به روز مدنظر شما نمایش داده می‌شود.

جستجو بر اساس افراد

این جستجو هم آسان است. تمام افرادی را که از طریق People در بخش Photos به سیستم خود شناسانده باشید، از طریق این قابلیت جدید توسط سیری پیدا می‌شود. مثلا:

– هی سیری، عکس‌های طناز را نشان بده

– هی سیری، عکس‌های اصغر مرادی را نشان بده

– هی سیری، عکس‌های مادرم را نشان بده

شما می‌توانید در قسمت Contacts، ارتباط خود با افراد را تعریف کرده و از طریق آن از سیری بخواهید عکس‌هایشان را نشان دهد. برای این کار می‌توانید در قسمت عکس‌ها> افراد(People) نام شخص مورد نظر را وارد کرده و در هنگام جستجو از سیری، نام وی و یا رابطه وی را نام ببرید.

جستجوی عکس‌ها از روی مکان

این مورد نیز آسان است و نکته جالبی که دارد این است که می‌توانید عکس دیگران در مکان‌های مختلف را نیز جستجو کنید

– هی سیری، عکس‌های سال گذشته مادرم در پاریس را نشان بده

– هی سیری، عکس‌های باربد در شمشک را نشان بده

این جستجوی‌های ترکیبی همه از طریق بخش جستجوی پیشرفته نسخه 12 سیستم عامل آی‌او‌اس امکان پذیر است که با سیری نیز سریع‌تر انجام می‌شود.

جستجوی عکس‌ها بر اساس اشیا به خصوص

سیری پیشرفت زیادی در زمینه شناسایی اشیا کرده است. وقتی آیفون شما عکس انداخته شده را بررسی می‌کند، از تکنولوژی یادگیری ماشینی استفاده کرده و اشیا داخل عکس را شناسایی می‌کند. این قابلیت در نسخه iOS 12. پیشرفته‌تر نیز شده است. به مثال‌هایی در این مورد توجه کنید:

– هی سیری، عکس‌های «درخت» را نشان بده

– هی سیری، عکس کنسرت‌های پنج سال گذشته را نشان بده

– هی سیری، عکس غذاها در تعطیلات سال پیش را نشان بده

حتی اگر سیری نتواند عکس مدنظر شما را در Library پیدا کند، می‌تواند در وب نیز جستجو کند. اگر آیفون دارید همین حالا می‌توانید این قابلیت را امتحان کنید. این یکی از معدود زمان‌هاییست که سیری واقعا کاری را درست انجام می‌دهد! امتحان آن را از دست ندهید.

مرتبط: 

چرا سیری از رقبای خود عقب‌تر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا