تکنولوژی

گوشی شیائومی Mi5 رونمایی شد

شیائومی پرچمدار جدید خود را با نام Mi5 در کنگره جهانی موبایل معرفی کرد. مسئولیت مراسم شیائومی به عهده معاون این شرکت بزرگ بود که در ابتدا با هاوربورد شیائومی وارد سالن شد. هوگو بارا(معاون شیائومی) ابتدا چند آمار را بیان کرد و گفت در سال 2015 این کمپانی 70 میلیون دستگاه موبایل فروخته است و در دنیا 170 میلیون نفر کاربر شیائومی هستند.

 

در ادامه او معرفی پرچمدار جدید این کمپانی را شروع کرد. می5 محصول جدید شیائومی در سه مدل متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. ابتدا مدل 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه سپس مدل 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه و در نهایت هم مدل پرو که 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه خواهد داشت.

 پردازنده این گوشی که شیائومی در مراسم معرفی روی آن خیلی تاکید کرد جدیدترین و سریع‌ترین پردازنده شرکت کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 820 SoC  است. این چیپ جدید امکان نصب پورت شارژ سریع Quick Charge 3.0 را هم روی آن فراهم آورده است. 

می‌5 امکانات فوق‌العاده‌ای را معرفی کرد که از سایر گوشی‌های بازار بسیار جلوتر است. برای مثال دوربین 16 مگاپیکسلی پشتی با دیافراگم 2.0 و بهره‌گیری از تکنولوژی لرزش‌گیر  4-axis  عرضه شده که از سنسور  Sony IMX 298 در ساخت آن استفاده شده است. که برای درک بهتر این‌ موضوع شیائومی دوربین آن را با آی‌فون 6اس و 6اس پلاس مقایسه می‌کند که ما هم این فیلم را برای شما آماده کرده‌ایم.

امکانات این گوشی قدرتمند به دوربین ختم نمی‌شود. باید به باتری 3 آمپری این گوشی و امکانات مهمی مانند VoLTE(Voice over LTE) برای مکالمات اینترنتی، شارژ سریع، اینترنت 4G+(سرعت 600 مگابایت بر ثانیه)، بدنه بسیار مقاوم از جنس سرامیک، NFC  وزن بسیار کم(129 گرم) اشاره کرد.شیائومی همچنین برای نخستین بار از سنسور اثر انگشت در گوشی‌های خود استفاده کرده و آن را در زیر دکمه Home فیزیکی این گوشی قرار داده است. 

این گوشی  از نظر نرم‌افزاری بر پایه اندروید مارشمالو طراحی نرم‌افزار شده و البته سیستم عامل فوق‌العاده محبوب MIUI 7 خود شیائومی روی آن قرار گرفته است. 

قیمت این گوشی‌ها برای مدل اول که بدنه آن از جنس شیشه است 262 دلار عنوان شد و برای مدل Pro که کامل‌ترین محصول این شرکت است و از جنس سرامیک ساخته شده 354 دلار اعلام شده است.  ی

به گفته شیائومی این گوشی از هفته آینده در بازار چین با قیمت 2699  یوان چین به فروش می‌رسد و بر اساس اخبار غیر رسمی قرار است از اردیبهشت ماه در بازار جهانی عرضه شود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا