تکنولوژی

چند پیش‌بینی از کنگره جهانی موبایل MWC 2016

کنگره جهانی موبایل تا ساعتی دیگر آغاز خواهد شد تا مشتاقان گوشی‌های هوشمند شاهد رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های مختلف باشند. طبق عادت همه ساله در آی‌تی‌ایران پوشش کاملی از این نمایشگاه خواهیم داشت تا علاوه بر انتشار خبرهای مربوط به رونمایی‌های پر سروصدا، خبرهای مربوط به رونمایی از محصولات کمتر شناخته شده برندهای مختلف را نیز پیش روی شما قراردهیم. این در حالی است که با توجه به خبرها و تصاویر منتشر شده پیش از آغاز این نمایشگاه می‌توان پیش‌بینی‌هایی نزدیک به واقعیت از آنچه در این نمایشگاه شاهد خواهیم بود داشته باشیم. با این دید، در ادامه نیم نگاهی خواهیم داشت به آنچه احتمالا در نمایشگاه معرفی خواهد شد.

 

 

سامسونگ

در طول چندسال گذشته شرکت سامسونگ همواره از فرصت موجود در نمایشگاه MWC به‌منظور رونمایی از پرچمدار جدید خود در حوزه گوشی‌های هوشمند استفاده کرده است و احتمالا امسال نیز همین روند ادامه خواهد داشت. این پرچمدار جدید سامسونگ که با عنوان گلکسی S7 روانه بازار خواهد شد بنابر شواهد و قرائن موجود از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی، دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت و باتری 2800 میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد و البته بدون تجهیز به شکاف بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی معرفی خواهد شد. اگرچه خبرهای غیررسمی مدتهاست که از به‌کارگیری درگاه ارتباطی یو‌اس‌بی نوع C در این گوشی هوشمند خبر می‌دهند اما جدیدترین تصاویر غیررسمی از این دستگاه هوشمند (که شباهت ظاهری زیادی هم با گلکسی S6 دارد) به‌کارگیری درگاه معمولی میکرو یو‌اس‌بی را تایید می‌کند.

 

ال‌جی

اصلی‌ترین رقیب سامسونگ، شرکت کره‌ای ال‌جی هم پرچمدار جدید خود جی 5 را در این نمایشگاه پیش روی بازدیدکنندگان قرار خواهد داد. آن‌طور که از شواهد امر پیداست این دستگاه هوشمند ال‌جی از تراشه اسنپ‌دراگون 820، سه گیگابایت رم و البته باتری با ظرفیت کم‌تر نسبت به پرچمدار پیشین خود بهره‌مند خواهد شد. کاهش ضخامت، افزایش سرعت و بهبود قابلیت‌ها، همگی حکایت از به‌روزرسانی ویژه ال‌جی در پرچمدار جدید این شرکت دارند.

شاید یکی از جذاب‌ترین شایعات منتشر شده پیرامون ال‌جی جی 5 بهره‌گیری از قابلیت Magic Slot است که امکان به‌روزرسانی گوشی با استفاده از قطعات قابل جایگزین را به کاربر می‌دهد. در واقع قابلیت مجیک اسلات، جی 5 را به یک گوشی هوشمند ماژولار تبدیل خواهد کرد تا کاربر بتواند دوربین، باتری و دیگر تجهیزات را در آینده به آن اضافه کند.

 

تجهیزات جانبی مختلف برای گوشی‌های هوشمند

با بهبود بیش از پیش تراشه‌ها، صفحه‌نمایش‌ها و دوربین‌های استفاده شده در دستگاه‌های هوشمند جدید، به‌نظر می‌رسد تصمیم‌گیری و انتخاب محصول جدید برای افرادی که قصد دارند گوشی هوشمند جدیدی را خریداری کنند بیش از پیش سخت شده است. با این تفاسیر طبیعی است که شرکت‌های مختلف برای جلب نظر بیشتر خریداران تصمیم به عرضه تجهیزات جانبی مانند هدست‌های واقعیت مجازی، دوربین‌های 360 درجه و انواع و اقسام باتری و کاور برای دستگاه‌های تولیدی خود بگیرند. کنگره جهانی موبایل بهترین فرصت را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار خواهدداد تا محصولات خود در این زمینه را پیش روی بازدیدکنندگان قراردهند.

 

گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش‌های بهبودیافته

مطمئنا MWC 2016 جایگاهی برای رونمایی از صفحه‌نمایش‌های باکیفیت‌تر، روشن‌تر و چشم‌نوازتر از گذشته خواهد بود اما آن‌طور که از شواهد امر پیداست خبری از محصولات مجهز به صفحه‌نمایش‌هایی با رزولوشن 4K نظیر آنچه پیش از این در اکسپریا زد 5 پرمیوم سونی مشاهده کرده بودیم نخواهد بود.

 

اینترنت نسل پنجم

اگرچه استانداردهای شبکه ارتباطی نسل پنجم هنوز نهایی شده‌اند اما مطمئنا در MWC 2016 توضیحات بیشتری را در خصوص پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام و آتی شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات خواهیم شنید. نسل پنجم اینترنت می‌تواند سرعتی به مراتب بالاتر در مقایسه با آنچه امروز شاهد هستیم را برای کاربران دستگاه‌های هوشمند به ارمغان بیاورد. اگرچه اینترنت نسل پنجم به‌طور گسترده در سال 2016 راه‌اندازی نخواهد شد اما حداقل می‌توانیم چشم‌انداز این تکنولوژی جدید را در کنگره جهانی موبایل شاهد باشیم. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫902 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا