تکنولوژی

مراسم امروز ال‌جی درMWC 2016

همان‌طور که انتظار داشتیم در مراسم امروز شرکت ال‌جی در کنگره جهانی موبایل شاهد رونمایی از پرچمدار سال 2016 این شرکت با عنوان جی 5 بودیم. گوشی هوشمندی که در کنار جدیدترین مشخصه‌های سخت‌افزاری از قابلیت‌های ویژه‌ای نیز بهره می‌برد. قابلیت بهره‌گیری از تجهیزات جانبی ماژولار از جمله مواردی است که بیش از سایر مشخصه‌های این دستگاه هوشمند به چشم می‌‌خورد. تجهیزات جانبی ویژه تحت عنوان Friends و البته گجت‌های دیگر از جمله مواردی بودند که ال‌جی برای نمایش امروز درنظر گرفته بود. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به معرفی‌های ال‌جی در روز جاری نمایشگاه MWC 2016 خواهیم داشت.

جی 5 پرچمدار جدید ال‌جی

ال‌جی جی 5 بالاخره پس از مدت‌ها انتظار رونمایی شد. این دستگاه هوشمند از تراشه اسنپ‌دراگون 820 کوالکام، صفحه‌نمایش 5.3 اینچی با رزولوشن Quad HD و تراکم 554 پیکسل در هر اینچ، 4 گیگابایت رم، 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی قابل ارتقا به واسطه بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی، دوربین پشتی دوتایی (ترکیب دوربین 16 مگاپیکسلی معمولی و دوربین 8 مگاپیکسلی واید)، دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی، یواس‌بی نوع C و باتری 2800 میلی‌آمپری با قابلیت تعویض آسان و اندروید 6 یا مارشملو بهره می‌برد و در قالب رنگ‌های نقره‌ای، دودی، طلایی و صورتی روانه بازار خواهد شد.

در نگاه اول، بهره‌گیری از آلیاژ آلومینیومی در ساخت بدنه این دستگاه هوشمند خودنمایی می‌کند. در قسمت پشتی، اسکنر تشخیص اثر انگشت را مشاهده خواهید کرد که البته کلید خاموش و روشن شدن گوشی نیز در آن ادغام شده است. کلیدهای تنظیم صدا نیز بر خلاف آنچه پیش از این شاهد بودیم، به قسمت کناری گوشی انتقال یافته است. همان‌طور که عنوان شد در قسمت پشتی دستگاه از یک دوربین 16 مگاپیکسلی معمولی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی واید 135 درجه‌ای استفاده شده است که دوربین واید، وسعت دید را به مراتب افزایش خواهد داد.

در قسمت نرم‌افزاری می‌توانید بهره‌گیری از جدیدترین نسخه رابط کاربری LG UX در کنار اندروید مارشملو را مشاهده کنید. رابط کاربری که در آن خبری از دراور برنامه‌ها یا همان قابلیت نمایش کشویی برنامه‌ها نیست. ال‌جی دلیل حذف دراور را تصمیم برای برطرف کردن سردرگمی کاربران در خصوص حذف میان‌بر برنامه‌ها و خود برنامه‌ها می‌داند. تجهیزات جانبی که ال‌جی از آن‌ها با عنوان Friends یاد می‌کند نیز قسمت مهمی از مراسم رونمایی روز جاری شرکت ال‌جی را تشکیل دادند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت.

تجهیزات جانبی ویژه برای جی 5

دو مورد از این تجهیزات جانبی مستقیما به قسمت پایینی جی 5 متصل می‌شوند. کلید کوچکی که در کنار گوشی قرار دارد، قسمت پایینی گوشی را باز کرده تا با بیرون آوردن آن به همراه باتری، بتوانید باتری گوشی خود را در ماژول دیگر جای دهید و ماژول یادشده را به گوشی متصل کنید. ماژول Cam Plus همان‌طور که از عنوان آن پیداست، قابلیت‌های اضافی برای عکاسی راحت‌تر (به‌عنوان مثال توانایی عکس‌گرفتن با یک دست) را در کنار بهره‌مندی از باتری اضافه برای کاربر به ارمغان می‌آورد. استفاده از یک دکمه فیزیکی اختصاصی به عنوان شاتر، کلید اختصاصی برای آغاز فرایند ضبط ویدئویی، بهره‌مندی از یک نشانگر ویژه LED و اهرمی برای کنترل بزرگ‌نمایی از جمله قابلیت‌های این تجهیز جانبی است. این ماژول ظرفیت باتری دستگاه شما را از 2800 میلی‌آمپر به 4000 میلی‌آمپر افزایش خواهد داد تا بتوانید 6 تا 8 ساعت اضافه‌تر هم از گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

ال‌جی های‌فای پلاس نیز یک تقویت‌کننده و مبدل دیجیتال به آنالوگ 32 بیتی است که در تعامل با Bang&Olufsen طراحی شده است. بر خلاف کم‌پلاس، این تجهیز ماژولار تغییری در ظاهر و شکل و شمایل جی 5 ایجاد نخواهد کرد. های‌فای پلاس، پردازش و نمونه‌برداری محتوا از هر برنامه‌ای که روی گوشی تولید صدا می‌کند را برعهده می‌گیرد تا در نهایت کیفیت صدای بی‌نظیری را داشته باشید.

علاوه بر موارد یادشده شاهد رونمایی از LG 360 Cam و هدست واقعیت مجازی LG 360 در مراسم روز جاری ال‌جی بودیم. LG 360 Cam در واقع دوربین کروی مجهز به دو سنسور است که توانایی عکس‌برداری 16 مگاپیکسلی و یا ضبط ویدئوهایی با رزولوشن 2K را فراهم می‌کند. پشتیبانی مستقیم از سرویس‌هایی مانند یوتوب 360 یا گوگل استریت ویوو نیز در این گجت مشاهده می‌شود.

هدست واقعیت مجازی LG 360 نیز این امکان را فراهم خواهد کرد تا به جای قراردادن گوشی هوشمند خود در هدست‌های مجازی موجود در بازار مانند گوگل کاردبورد یا Gear VR، مستقیما با بهره‌گیری از یواس‌بی نوع C هدست خود را به جی 5 متصل کنید. تمامی فرایند پردازش همچنان بر عهده گوشی خواهد بود تا اطلاعات خروجی روی صفحه‌نمایش دوگانه 1.88 اینچی با رزولوشن 960 در 720 پیکسل قرارگیرد. ال‌جی تعامل ویژه‌ای هم با گوگل داشته تا پشتیبانی از ویدئوهای یوتوب 360 نیز در این محصول لحاظ شود. این محصول تنها 100 گرم وزن دارد که باعث خواهد شد قرارگرفتن آن روی سر، شما را خسته نکند.

از دوستان (عنوان استفاده شده برای تجهیزات جانبی یادشده) جی 5 که فاصله بگیریم به Rolling Bot خواهیم رسید. توپ کروی که می‌توانید با استفاده از گوشی هوشمند خود، آن‌ را کنترل کرده و در مواردی مانند کاربردهای نظارتی بر محیط منزل یا اداره و یا حتی به عنوان یک سرگرمی برای حیوان خانگی خود از آن استفاده کنید. با بهره‌گیری از دوربین، اسپیکر، میکروفون و پوینتر لیزری، Rolling BOT تجربه جدیدی را به شما می‌دهد.

 ال‌جی با ثبت  LG Play قصد دارد تعداد این تجهیزات جانبی را افزایش دهد تا بتوانید همگام‌سازی خودکار و بی‌سیم را از طریق دستگاه هوشمند جدید خود با این تجهیزات داشته باشید. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا