تکنولوژی

دونالد ترامپ به اپل : فکر می‌کنند کی هستند؟

در حالی که بحث داغ پیرامون درخواست اف بی آی از اپل با نامه سرگشاده دیروز تیم کوک وارد فاز جدیدی شده دونالد ترامپ نامزد محافظه کار ریاست جمهوری آمریکا نیز خود را وارد این موضوع کرده است. 

یک قاضی ایالت کالیفرنیا از اپل خواسته بود که با شکستن قفل آیفون یکی از تروریست‌های  حملات سن‌برناردینو به تحقیقات FBI در این زمینه کمک کند. تیم کوک اما در نامه‌ای سرگشاده گفت که این حکم قاضی را نمی‌پذیرد چون اگر یک راه نفوذ برای FBI به گوشی‌های آیفون ایجاد کند امنیت اطلاعات میلیون‌ها کاربر آیفون را به خطر خواهند انداخت. حالا دونالد ترامپ در گفت وگوی خود با Fox and Friends در این زمینه گفته است: آن‌ها ( اپل) فکر می‌کنند کی هستند؟

این نخستین بار نیست که دونالد ترام‍پ به صنعت تکنولوژی نیز طعنه‌ای می‌زند در نوامبر ۲۰۱۵ او گفت که آمریکا باید اینترنت تروریست‌ها را قطع کند. او در اظهار نظر دیگری در همین زمینه از بیل گیتس خواست اینترنت را ببندد!  

ترامپ همچنین گفته است: ما به خاطر اینترنت بسیاری از افرادمان را از دست داده‌ایم. به همین دلیل باید با بیل گیتس و سایر افراد متخصص دیدار کنیم تا بفهمیم دقیقا چه اتفاقی می‌افتد. ما باید با آنها در این زمینه صحبت کنیم. و هر وقت بخواهیم اینترنت را ببندیم یک کسی فریاد  گفت وای آزادی بیان، آزادی بیان . اینها احمقند. 

 

مرتبط : 

تیم کوک: دستور قاضی را نمی‌پذیریم

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا