تکنولوژی

صندلی‌های خودپارک شونده نیسان + ویدیو

شرکت نیسان برای نشان دادن تکنولوژی مورد استفاده در پارک خودکار خودروهای خود دست به ابتکار تازه ای زده و آن تکنولوژی را در دفاتر اداری و برای قرار گرفتن خودکار صندلی‌ها در جای خود به کار گرفته است. 

این تکنولوژی با استفاده از چهار دوربین در چهار نقطه اتاق و تجزیه و تحلیل مکان‌های صندلی انجام می‌گیرد و سپس با یک حرکت صوتی مثل ضربه دو دست به هم تمام صندلی‌ها به شکل منظم در جای خود قرار می‌گیرند. 

صندلی‌ها در این تکنولوژی قادر به چرخش ۳۶۰ درجه هستند و به همین دلیل در هر نقطه اتاق هم که باشند دوباره به جای خود برمی‌گردند. فیلمی که در این زمینه گویای همه چیز است را ببینید : 

تکنولوژی مورد استفاده ایده جالبی دارد و به خصوص برای خودرو بسیار کاربردی به نظر می‌رسد هر چند همین الان هم برخی از خودروهای مدل تسلا هم از این امکان برخوردارند اما استفاده از این تکنولوژی در دفاتر اداری ممکن است چندان جالب نباشد چرا؟ تصوری کنید به همراه همکارانتان در داخل اتاق و روی صندلی و رو به پنجره نشسته‌اید و قهوه‌ای در دست دارید و ناگهان مدیر وارد اتاق می‌شود و با زدن دست‌های خود به هم همه را به جمع شدن دور میز دعوت می‌کند. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا