تکنولوژی

چه خودروهایی را امسال در CES خواهیم دید؟

شرکت های سازنده اتوموبیل قرار است امسال در نمایشگاه CES 2017  غوغا کنند. شرکت‌هایی همچون فورد، ب‌ام‌و، مرسدس بنز و بسیاری دیگر قرار است به‌روزترین تکنولوژی‌های صنعت خودروسازی مانند سیستم‌های اتوپایلوت(رانندگی‌خودکار)، خودروهای برقی و تکنولوژی‌های جدید برای سرنشینان خودرو را در محصولات خود ارائه دهند. در مجموع 9 شرکت سازنده خودرو، 19 تولید کننده تایرهای خودرو و بیش از 300  غرفه‌دار فعال در صنعت تکنولوژی خودروسازی در این نمایشگاه عظیم تکنولوژی شرکت می‌کنند. در ادامه به برخی از این شرکت‌کننده‌های این نمایشگاه اشاره می کنیم.

 

فورد

شرکت فورد اواخر ماه دسامبر اعلام کرد که نسل بعدی خودروی هیبریدی Fusion  را در نمایشگاه CES معرفی خواهد کرد. این خودرو که در دوره آزمایشی شرکت فورد استفاده می‌شود، با قدرت پردازنده بالاتر و سخت افزار جدید، از جمله سنسور Lidar ارائه می‌شود.

 

ب‌ام‌و

ب‌ام‌و سرویس جدید مفهومی HoloActive Touch را برای داخل خودروها در نمایشگاهCES  معرفی می‌کند. این سیستم یک صفحه نمایش مجازی است که روی هوا نمایش داده می‌شود که با حرکات انگشت می‌توان آن را کنترل کرد و با صفحه لمسی تفاوت زیادی دارد.

 

مرسدس بنز SUV تمام الکتریک

مرسدس اولین بار در نمایشگاه Paris Motor Show در ماه سپتامبر ازطرح مفهومیEQ  پرده برداشت. این شرکت قرار است نسخه تولیدی محصول خود را در سال 2019 روانه بازار کند و فعلا این پروژه به مرحله تولید انبوه نرسیده است.

از قابلیت‌های این خودرو می‌توان به توان رانندگی تا مسافت 310 مایل با هر بار شارژ و صفحه نمایش بزرگ 24 اینچی روی داشبورد اشاره کرد.

 

مرسدس Vision Van

ماه سپتامبر، شرکت مرسدس اعلام کرد که ون Vision خود را با ظاهری متفاوت معرفی خواهد کرد. این خودرو که تماما الکتریک است، با هر بار شارژ مسافتی تا 168 مایل را طی می کند و تعدادی قابلیت تکنولوژیک پیشرفته نیز دارد و به منظور ارسال مرسولات پستی تولید شده است. پهپادی روی سقف این ون تعبیه شده که به طور خودکار بسته‌های ارسالی را تحویل می‌دهد و سیستم ارتباطی این ون می‌تواند وضعیت هر بسته سفارشی را به مرکز ارسال کند.

 

اولین محصول استارت‌آپ Faraday

این استارت‌آپ که مرکز آن در شهر لس‌آنجلس قرار دارد، در نمایشگاه CES سال گذشته اولین طرح مفهومی خودروی خود را معرفی کرد و در نمایشگاه امسال این خودرو را به بازار معرفی می‌کند.

این شرکت که در صنعت خودرو سازی نام کمتر شناخته شده‌ایی دارد، قرار است روز سه‌شنبه در نشستی خبری این خودرو را معرفی کند.

 

نیسان

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت نیسان Carlos Ghosn نطق اصلی کنفرانس روز سه شنبه را انجام خواهد داد.

احتمالا وی نسل بعدی خودروی تمام الکتریک Nissan Leaf را نیز معرفی می‌کند. این خودرو با هر بار شارژ مسافتی حدود 200 مایل را می‌پیماید. این شرکت اعلام کرده است که تکنولوژی اتوپایلوت پیشرفته‌‌ای را نیز در محصولات خود به نمایش خواهد گذاشت.

 

تویوتا

هنوز جزئیات زیادی راجع به خودروی مفهومی تویوتا منتشر نشده است، اما این شرکت در یک نشست خبری از اهمیت ویژه این خودرو در توسعه تکنولوژی خودروهای پیشرفته و رباتیک سخن گفت. تویوتا همچنین قرار است طرح‌های خود را در مورد سیستم ارتباطی خودروها به اشتراک بگذارد.

 

فیات

فیات اولین کنفرانس خبری خود را در نمیشگاه CES برگذار می‌کند و قرار است خودروی هیبریدی 2017 Chrysler Pacifica را معرفی کند. ماه دسامبر این شرکت اعلام کرد که در حال آماده سازی100عدد از مدل‌های ویژه این خودرو جدید برای شرکتWaymo (که قبلا به عنوان پروژه خودروهای بدون راننده شرکت گوگل شناخته می‌شد) است.

خودروی جدید هیبریدی این شرکت 30 مایل به صورت تمام الکتریک و530 مایل به طور کلی می‌پیماید. این شرکت علاوه بر این از سیستم ارتباطات خودرو نسل چهارم خود نیز پرده برداری خواهد کرد.

 

هیوندا

شرکت هیوندا پروتوتایپ خودروی یونی خود را معرفی می‌کند. نکته مهمی که در مورد این پروتوتایپ وجود دارد این است که کاملا شبیه به خودروهای معمولی است. بیشتر خودروهای مستقل سنسورهای واضحی روی سقف و یا دورتا دور خودرو دارند. اما در خودرو بدون راننده هیوندا این سنسورها مخفی هستند.

هیوندا اولین باردر ماه نوامبر، خودرو مستقل یونی خود را در نمایشگاه اتوموبیل LA نشان داد و قرار است در نمایشگاه CES  دو عدد از این خودروها را برای آزمایش در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا