تکنولوژی

کاهش فروش کتاب‌های الکترونیکی در سال 2015

اطلاعات منتشر شده از بانک اطلاعاتی U.S Census Bureau حکایت از آن دارد که میزان فروش ثبت شده توسط کتاب‌فروشی‌های معتبر با رشد 2.5 درصدی از 10.89 میلیارد دلار به 11.17 میلیارد دلار در سال 2015 رسیده تا برای اولین‌بار از سال 2007 شاهد افزایش میزان فروش در این حوزه باشیم.

این در حالی است که میزان فروش کتاب‌های الکترونیکی یا همان ایبوک‌ها در سال 2015 کاهش محسوسی داشته اما نسخه‌های چاپی با افزایش استقبال روبرو شده‌اند. لازم به ذکر است که انجمن ناشران آمریکا نیز در سه‌ماهه اول سال 2015 نتایج مشابهی را ثبت کرده بود. از ژانویه تا سپتامبر سال گذشته میلادی، این انجمن کاهش 11.1 درصدی در میزان فروش کتاب‌های الکترونیکی را ثبت کرده بود.

بیشترین نرخ کاهش فروش به دسته کتاب‌های منتشر شده برای کودکان و یا جوانان مربوط است. در این بخش، تحلیلگران کاهش 44.8 درصدی میزان فروش کتاب‌های الکترونیکی را ثبت کرده‌اند. این در حالی است که میزان فروش نسخه‌های کاغذی این کتاب‌ها با رشد 13.3 درصدی همراه بوده است.

ماریسا بلواستون، سخنگوی انجمن ناشران آمریکا در این خصوص می‌گوید:

” در ابتدای حضور کتاب‌های الکترونیکی در بازار، شاهد رشد بی حد و اندازه میزان فروش این محصولات بودیم. اگرچه همچنان این کتاب‌ها کاربران و طرفداران خاص خود را دارند اما بعید می‌دانم بار دیگر شاهد ثبت رکوردی مشابه با آنچه پنج سال پیش به وقوع پیوست باشیم.”

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا