تکنولوژی

برتری هولولنز بر عینک گوگل

در بررسی مقایسه‌ای که توسط شرکت تحقیقاتی Juniper در انگلستان انجام شده، هولولنز مایکروسافت تا سال 2020 میلادی برتری محسوسی بر دیگر رقبای خود خواهد داشت.

در این تحقیق، تخمین زده شده تا سال 2020 میلادی بیش از 12 میلیون عینک هوشمند مانند گوگل گلس و مایکروسافت هولولنز به فروش برسد اما از آنجایی که هلولنز محصولی است که افراد می‌توانند از آن در خانه، محل کار و محیط‌های دیگر استفاده کنند، برتری محسوسی در مقایسه با گوگل گلس دارد که بیشتر یک تجهیز ارتباطی همراه است را شاهد خواهیم بود.

Juniper از عینک‌های هوشمند به عنوان تجهیزات الکترونیکی که روی سر قرار می‌گیرند و با تجهیز به صفحه‌نمایش و قابلیت‌های محاسباتی به کار گرفته می‌شوند یاد می‌کند. این در حالی است که هدست‌هایی مانند Oculus Rift یا HTC Vive به علت فضای بسته‌ و محدودی که پیش روی کاربر قرار می‌دهند در این بررسی مد نظر قرار نگرفته‌اند.

جیمز مور، تحلیلگر Juniper در این خصوص می‌گوید:

” گوگل گلس به قابلیت‌هایی مانند دوربین، هشدارهای دریافت پیام و مسیریابی، همانند آنچه در گوشی‌های هوشمند مشاهده می‌کنیم مجهز است اما این عینک‌های هوشمند نمی‌توانند به‌طور کامل از نظر کارایی، جایگزین گوشی‌های هوشمند شوند.”

این در حالی است که مایکروسافت در حال زمینه‌سازی به‌منظور عرضه نسخه ویژه توسعه دهندگان هلولنز است و گوگل به ادغام عینک هوشمند خود با پروژه Aura در جهت ارائه تجربه کاربری متنوع‌تر فکر می‌کند.

 

مطلب مرتبط:

– تماشای فوتبال با هولولنز

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا