تکنولوژی

فاکسکان با ۵.۵ میلیارد دلار Sharp را می‌خرد

فاکسکان حالا تمایل خود را به خرید شرکت رو به زوال شارپ با پیشنهاد ۵.۵ میلیارد دلار نشان داده است. 

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال فاکسکان حالا این پیشنهاد خرید را به طور اختصاصی پیش می‌برد. پیش از این شرکت سرمایه گذاری دولتی ژاپن INCJ مشغول مذاکره با شارپ برای خرید این شرکت بود. 

بسیاری علاقه‌مند بودند که معامله INCJ عملی شود تا این شرکت قدیمی ژاپنی همچنان در دستان ژاپنی‌ها باقی بماند تا اینکه توسط خارجی‌ها خریده شود. اما به نظر می‌رسد پیشنهاد ۲.۵ میلیارد دلاری برای خرید این شرکت سازنده تهجیزات خانگی و صفحات نمایش کافی نبوده است. 

شاید یکی ازدلایلی که باعث شده فاکسکان به خرید شارپ علاقه‌مند باشد همان چیزی باشد که بلومبرگ درباره آن اشاره کرده و اینکه chief Terry مدیرعامل فاکسکان به دنبال این است که مدیرعامل یک شرکت تکنولوژی باشد نه اینکه یک بازیگر درجه دوم در این صنعت. 

هم اکنون فاکسکان بزرگترین سازنده محصولات دیجیتالی است که محصولات شرکتهایی چون اپل، سونی، مایکروسافت، آمازون و دیگران را می‌سازد. با خرید شارپ فاکسکان نه تنها خواهد توانست محصولاتی با برند خود را تولید کند بلکه باعث می‌شود این شرکت به یک بازیگر در عرصه تولید صفحه نمایش تبدیل شود و این بخشی است که هم اکنون فاکسکان فاقد آن است. 

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا