تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی اپل در راه است

هر چند اپل را به عنوان سازنده آیفون، آی‌پد و مک میشناسیم اما در آینده نه چندان دور این شرکت را به خاطر فروش خودروها و همچنین هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هم خواهیم شناخت. 

بر اساس گزارش فاینشنال تایمز اپل یک تیم بزرگ روی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده متمرکز کرده و گفته شده این تیم حتی نمونه اولیه از محصولاتش را هم تولید کرده است.

این گزارش غیر رسمی می‌گوید که تیم اپل متشکل از صدها نفر است که در یک مرکز تحقیقات  محرمانه روی این محصولات کار می‌کنند و برخی از آنها از شرکتهایی چون مایکروسافت و LYTRO به خدمت گرفته شده‌اند.

هفته گذشته نیز فاینشنال تایمز گفت که اپل DOUG BOWMAN که یک متخصص در زمینه 3D interface است را استخدام کرده تا به این گروه بپیوندد. 

سال گذشته نیز اپل چندین شرکت VR ( واقعیت مجازی )‌ و AR ( واقعیت افزوده) مانند Metaio ، Faceshift و ٍEmotient را خرید. 

اپل همچنین چندین حق انحصاری مربوط به صفحه‌نمایش هدست را در اختیار دارد که بسیار شبیه هدست Oculus Rift هستند. 

هر چند سال گذشته جانی آیو مدیر دیزاین اپل به نیویورکر گفته بود که صورت جای مناسبی برای نصب کامپیوتر نیست اما تیم کوک مدیرعامل اپل کسی است که در این شرکت روی هدست واقعیت افزوده و رقابت با Oculus Rift و هولولنز مایکرسافت تاکید دارد. 

تیم کوک به صراحت گفته که به هدستها علاقه‌مند است و اپلیکیشن‌های جالبی را می‌توان برای آن توسعه داد. 

تقریبا تمام بزرگان بازار تکنولوژی هم اکنون روی هدست متمرکز هستند. فیس‌بوک روی Oculus Rift کار می‌کند و شرکت اچ تی سی هم هدست Vive را دارد که در نمایشگاه CES هم روی آن تبلیغ گسترده‌ای انجام داد. سونی هم هدست واقعیت افزوده پلی‌استینش را در دستور کار دارد و شرکتهای دیگر هم روی نمونه‌های دیگر مشغول به کارند. به همین جهت عجیب نیست که اپل هم خود را از این بازار دور نگاه ندارد. 

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا