تکنولوژی

تسلا اولین SUV الکتریکی را عرضه کرد

شرکت تسلا در حالی از شاسی بلند الکتریکی خود رونمایی کرد که این خودرو نه‌تنها دوستدار محیط زیست بلکه عاری از هرگونه چرم طبیعی است. تسلا مدل ایکس با درب‌های قیچی‌‌شکل بالارونده، اولین شاسی بلند الکتریکی 4 در 4 جهان به‌شمار می‌آید. این خودرو توانایی رساندن سرعت از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان 3.2 ثانیه داشته و سرعت نهایی آن نیز 250 کیلومتر در ساعت عنوان شده است. توانایی طی مسافت 400 کیلومتر با یک‌بار شارژ نیز از جمله ویژگی‌های شاخص این خودروی جدید شرکت تسلا است. 

این در حالی است که علی‌رغم بوی چرم صندلی‌ خودروهای لوکس که شاید یکی از نکات دوست‌داشتنی آن‌ها باشد، خریداران زیادی هستند که علاقه‌ای ندارند در صندلی‌های خودروی آن‌ها از چرم طبیعی حاصل از کشتن حیوانات استفاده شود. با این اوصاف، سال‌های سال در خودروهای لوکس بدون چرم طبیعی، از پارچه یا پلاستیک استفاده می‌شد و با بهره‌گیری از موتورهای بهتر، گرمکن‌های صندلی و اسپیکرهای به‌روزرسانی شده سعی می‌شد این خلا جبران شود. 

در خودروی جدید تسلا مدل جدیدی در این خصوص پیاده‌سازی شده است و آنچه اولترا وایت نامیده شده در واقع طراحی داخلی بدون استفاده از چرم حیوانات است. چرم طبیعی یادشده را می‌توانید روی صندلی‌ها، فرمان و یا اهرم تعویض دنده مشاهده کنید. چرمی که علاوه بر طراحی جدید، زیبایی و درخشندگی خاصی هم دارد. این تغییرات در حالی انجام می‌شوند که پیش از این انتقاداتی از جانب مشتریان، مبنی بر اینکه حفظ محیط زیست در خودروهای تسلا تنها در استفاده از قابلیت‌های الکتریکی مدنظر قرارگرفته به این شرکت وارد شده بود. شاید بسیاری ندانند که انجمن حمایت از حقوق حیوانات، یکی از سهامداران تسلا موتورز است اما همین انجمن در کنفرانس سالیانه‌ای که در ماه ژوئن سال گذشته برگزار شد از الون ماسک، مدیرعامل تسلا خواست تا ایده استفاده از چرم مصنوعی را پیاده‌سازی کند. 

مدیر ارشد انجمن در این خصوص می گوید:

” با عرضه خودروهایی 100 درصد عاری از چرم طبیعی، تسلا گامی مهم در زمینه حرکت به سوی تجارتی سازگار با محیط زیست و دوستدار طبیعت برداشته است.”

در حال حاضر تسلاموتورز با دریافت 5000 دلار، فرایند پیش‌فروش این خودرو را آغاز کرده، این در حالی است که مبلغ پایه خودرو 80 هزار دلار اعلام شده و عرضه آن نیز برای پایان سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا