تکنولوژی

سومین ناکامی اسپیس ایکس در فرود راکت‌ فالکون 9

سومین تلاش اسپیس‌ایکس به‌منظور به‌زمین نشاندن یکی از راکت‌های مورد استفاده در طرح قراردادن ماهواره جیسون-3 با مشکلاتی همراه بود. در این تلاش، یکی از پایه‌های ویژه فرود شکسته شد اما آسیب چندانی به راکت وارد نشد این در حالی است که دو تلاش قبلی برای فرود راکت فالکون 9 منجر به انفجارهای عظیمی شده بودند. 

بدنیست بدانید ماهواره جیسون-3، هدف این آزمایش، وظیفه اندازه‌گیری سطح آب دریاهای جهان را برعهده خواهد داشت. این درحالی است که چرخش این ماهواره، قطبی خواهد بود و به جای چرخش به دور زمین، از شمال به جنوب، طی طریق خواهد کرد. 

اسپیس‌ایکس تمامی مراحل این پروژه را به‌طور زنده از کانال اختصاصی خود در یوتیوب پوشش می‌داد اما با قطع پوشش تصویری، چیزی در حدود 20 دقیقه بعد اعلام شد فالکون 9 با مشکل در فرود مواجه شده و احتمالا یکی از پایه‌های فرود شکسته شده است. 

این در حالی است که الون ماسک، چهره خبرساز و موسس اسپیس‌ایکس نیز ویدئویی از این لحظه را در حساب اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت. 

با این وجود، اسپیس‌ایکس اعلام کرده سعی دارد با هدف کاهش هزینه‌های دسترسی به فضا، استفاده مجدد از راکت‌های معیوب را در سیاست‌های خود قراردهد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا