تکنولوژی

گجتی هوشمند برای ترک سیگار

افراد سیگاری به‌خوبی می‌دانند که ترک‌کردن سیگار یکی از سخت‌ترین کارهایی است که ممکن است در طول زندگی خود تجربه کنید. بر همین اساس، شرکت فرانسوی RegulSmoke در نمایشگاه CES 2016 از دستگاه الکترونیکی هوشمندی به نام Smoking Stopper رونمایی کرده که در قالب برقراری ارتباط با برنامه ویژه گوشی‌های هوشمند می‌تواند میزان استعمال سیگار توسط شما را به‌طور لحظه‌ای بررسی و راهکارهایی برای ترک این عادت، پیش روی شما قراردهد.

این دستگاه و نرم‌افزار همراه آن توسط مهندسان و متخصصان حوزه ترک استعمال دخانیات، طراحی شده‌‌اند. به‌منظور استفاده از این گجت هوشمند کافی است تعداد مشخصی سیگار را در پاکت ویژه‌ای قرارداده تا فرایند همگام‌سازی با برنامه ویژه گوشی‌های هوشمند آغاز شود. در نهایت نیز برنامه‌ای برای ترک سیگار پیش روی کاربر قرار خواهد گرفت تا او را در رسیدن به اهداف روزانه‌اش کمک کند.

با شروع این فرایند، تنها امکان باز کردن درب پاکت سیگار بر اساس اهداف و نحوه مصرف از پیش مشخص شده وجود خواهد شد تا تنها در زمانی که توسط برنامه مشخص می‌شود امکان برداشتن سیگار از پاکت را داشته باشید. میزان مصرف روزانه بر اساس چهار مولفه یعنی مشخصات فیزیکی، احساسات، رفتار و روان‌کاوی فرد مصرف کننده، کنترل خواهد شد. این در حالی است که اگر افراد نیاز مبرمی به سیگار داشته باشند ممکن است در نهایت به منبعی به جز این پاکت سیگار مراجعه کنند و فرایند ترک با شکست مواجه شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا