تکنولوژی

کنسول بازی ویژه سگ‌ها در CES 2016 عرضه شد

CleverPet یک کنسول بازی ویژه برای سگ‌ها است و سازنده این کنسول دلیل تولید چنین محصولی را نیاز سنگ‌ها به تفریح و سرگمی عنوان کرده است. لئو تروتییر، موسس استارت‌آپ کلور پت در نمایشگاه CES 2016 در این خصوص می‌گوید:
” اکثر ما هیچ‌گاه عضوی از خانواده خود را تنها در خانه نمی‌گذاریم و از او بخواهیم تمام مدت را بخوابد!”
نکته جالب اینکه در میان ده‌ها استارت‌آپ، تنها کلورپت بود که مورد تحسین حاضرین قرارگرفت و در نهایت رتبه اول استارت‌آپ‌های حاضر در این نمایشگاه توسط هیئت داوران به این شرکت تعلق گرفت.
به عقیده تروتییر در حال حاضر افراد با روشن کردن تلویزیون یا رادیو سعی می‌کنند سگ خود را در منزل سرگرم کنند اما یک سگ خوشحال، یک سگ شاغل است.
این کنسول در واقع ابزاری پلاستیکی و کروی شکل با چراغ‌های روشن و خاموش شونده، اسپیکرها و یک رهاساز است که غذای خشک مخصوص سگ را در صورت انجام موفقیت‌آمیز برنامه‌های مختلف، در اختیار این حیوان خانگی قرار می‌دهد.
بازی‌های موجود برای این کنسول با عناوینی مانند “موش را بگیر” به عنوان مثال سگ را ترغیب می‌کنند تا پنجه خود را بر اساس الگویی مشخص بر روی چراغ‌ها بگذارد. این ایده در سال 2014 موفق به جذب سرمایه 180 هزار دلاری شد که 80 حاضر دلار بیش از هدف آن بود. حالا و پس از گذشت دو سال، این محصول بالاخره آماده عرضه عمومی است. Clever Pet Hub با قیمت 299 دلار به‌صورت پیش فروش در دسترس قرارگرفته و این شرکت امیدوار است عرضه این محصول را از یکی دو ماه آینده آغاز کند.
نکته جالب اینکه مالک سگ می‌تواند از طریق برنامه ویژه گوشی‌های هوشمند، نحوه پیشرفت و یا فرایندهایی که سگ او در طول روز انجام داده را زیرنظر داشته باشد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا