تکنولوژی

پوشش ویژه 2016 CES در آی تی ایران

هر چند نمایشگاه CES به طور رسمی از روز چهارشنبه آغاز می‌شود اما جلسات مطبوعاتی و معرفی محصولات آن از شب گذشته آغاز شده و محصولات مختلفی هم معرفی شده اند. 

برای آشنایی شما با تازه‌ترین‌های این نمایشگاه در آی تی ایران به طور ویژه این نمایشگاه و اخبار مربوط به آ‌ن را تحت پوشش قرار می‌دهیم. 

می‌توانید آخرین اخبار و تازه‌های این رویداد بزرگ تکنولوژی را از این صفحه مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید آخرین رویدادهای این نمایشگاه را از شبکه‌های اجتماعی ما دنبال کنید. توییتر / اینستاگرام / فیس‌بوک / تلگرام / آپارات

مرتبط : در CES  امسال چه محصولاتی خواهیم دید؟

امسال چه خواهیم دید؟

سال جدید معنی آغازی جدید می‌دهد و به سنت هر ساله در آغاز سال شاهد تازه‌ترین تکنولوژی‌ها در بزرگترین رویداد تکنولوژی یعنی نمایشگاه CES هستیم. 

نمایشگاه CES به طور رسمی از روز چهار شنبه در لاس‌وگاس آغاز می‌شود و برای مدت یک هفته بزرگترین شرکتهای تکنولوژی جهان به ارایه تازه‌ترین دستاوردهای خود در آن می‌پردازند. 

به طور طبیعی بسیاری از محصولاتی که در این نمایشگاه برای نخستین بار عرضه می‌شود در طول سال در معرض فروش و عرضه قرار می‌گیرد هر چند البته موارد متعددی هم هست که اساسا از همین حد عرضه فراتر نمی‌روند. 

برای نمایشگاه CES 2016  هم اوضاع جدا از نمایشگاه‌های قبلی نیست و بسیاری از محصولاتی که قرار است در این نمایشگاه عرضه شوند پیشاپیش معرفی شده‌اند و به همین جهت می‌توان تخمینی از آنچه قرار است در این نمایشگاه عرضه شود داشته باشیم. 

در ادامه نگاهی داریم به مهمترین روندها و محصولات و انتظارات در نمایشگاه امسال:

 

خودروهای آینده 

همه ما می‌دانیم که خودروهای خودران و الکتریکی آینده صنعت خودرو را تشکیل می‌دهند ( البته اگر تخمین نهادهایی مثل اوپک را نادیده بگیریم) و در طی یک سال اخیر هم شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در همین زمینه بودیم. سیستم خودران تسلا به رغم همه انتقادها یکی از نمونه‌هایی از چیزی است که از آینده این صنعت انتظار داریم و به نوعی زنگ بیدارباش برای بسیاری از دیگران بود. 

به همین جهت نمایشگاه امسال CES 2016 احتمالا یک نمایشگاه بزرگ خودرو خواهد بود که پیش از این هرگز ندیده‌ایم. بسیاری از شرکتهای خودروسازی قصد دارند که چیزی را در این نمایشگاه عرضه کنند ( هر چند همزمان و با یک هفته تاخیر نمایشگاه بزرگ خودرو دیترویت را هم نباید از مد نظر دور کنیم ) که طبیعتا با توجه به روح CES مربوط به تکنولوژی می‌شود ولی بسیاری از خودروسازان CES را از رویدادهای اختصاصی خودرو مهم‌تر می‌بینند چنانکه جنرال موتورز به عنوان نمونه حتی CES را به دیترویت هم ترجیح داده و در دیترویت شرکت نخواهد کرد. 

همزمان آئودی، مرسدس، BMW ، فورد و حتی فولکس‌واگنی که تحت رسوایی‌هایی اخیر عملا نحیف و لاغرتر شده در این رویداد حضور پیدار می‌کنند وبسیاری از آن‌ها قصد دارند که سیستم‌های خودران خود را به نمایش بگذارند.

یک روز ‍پیش شروع نمایشگاه شرکت رقیب تسلا یعنی Faraday کلیپی از یک خودروی مفهومی تمام الکتریکی منتشر کرده است. این ویدیو در اکانت توییتر این شرکت منتشر شده است.

شرکت BMW در  این نمایشگاه یک صفحه تعاملی به نام Airtouch را معرفی می‌کند که همچنان که از نام آن مشخص است به راننده این امکان را می‌دهد که به مجموعه‌ای از امکانات با اشاره دست دسترسی داشته باشد. 

تویوتا نیز مجموعه‌ای  از تکنولوژیها را به  CES خواهد آورد یکی از آن‌ها یک سیستم نقشه جدید است که بر اساس دوربین و GPS کار می‌کند این تصاویر زنده‌ای از موقعیت اطراف خودرو را به یک دیتاسنتر منتقل می‌کند و پس از پردازش مسیر اصلاح شده را به خودرو ارسال می‌کند. 

در حالی که در حال حاضر سیستم‌های مپینگ خودرو بر اساس اسکنر لیزری سه بعدی کار می‌کند تویوتا این سیستم را بر اساس ترکیب موقعیت و GPS در نظر گرفته است. این سیستم البته قرار است در خودروهای خودران تویوتا از سال ۲۰۲۰ به بعد دیده شود. 

یک هفته قبل از کریسمس شرکت KIA از آزمایش خودروهای خودران خود در جاده‌های ایالت نوادا  خبر داد و اینکه میخواهد این سیستم خودران را در خودروهای ساخت ۲۰۲۰ به بعد قرار دهد که البته گفته شده برای دیدن یک خودروی تمام خودران از سوی KIA باید تا سال ۲۰۳۰ صبر کرد. در نمایشگاه CES ما جزییات بیشتری از برنامه‌های KIA برای توسعه خودروهای خودران این شرکت را شاهد خواهیم بود. 

 

لپ تاپ سامسونگ 

احتمالا در CES شاهد رقبای اپل نخواهیم بود به خصوص که احتمالا بسیاری از رقبا خود را برای شرکت در کنگره جهانی موبایل بارسلونا آماده کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد در CES لپ‌تاپ‌های جدیدش را به نمایش بگذارد. بر این اساس دو لپ تاپ ۱۳.۳ اینچی و ۱۵ اینچی و همچنین یک اولترابوک کوچک‌تر که گفته می‌شود از مک‌بوک‌ایر ۱۳ اینچی هم سبک‌تر است و تنها ۱۳ میلی‌متر! ضخامت دارد. 

 

ال جی و سیستم عامل تلویزیون

ال جی چند روز قبل از کریسمس اعلام کرده بود که در نمایشگاه CES جدیدترین نسخه از پلت‌فرم تلویزیونی  خود با عنوان webOS 3.0 را نمایش خواهد داد. 

سیستم جدید با مشارکت با تولیدکنندگان محتوای بیشتر روی امکانات جدید و محتواهای رایگان متمرکز خواهد بود. در این سیستم جدید شاهد بهبود مجیک زوم، مجیک موبایل و مجیک ریموت در تلویزیون های ال جی  خواهیم بود. 

 

اچ تی سی و هدست واقعیت مجازی

اچ تی سی هدست HTC Vive را اوایل ماه دسامبر عرضه شد را توسعه بیشتری داده و به گفته مدیرعامل این شرکت قرار است یک تکنولوژی فوق‌العاده را در CES از این هدست به همه نشان دهد. البته منظور از فوق‌العاده هنوز برای بسیاری مشخص نیست شاید چیزی که اچ تی سی قرار است در این رویداد اعلام کند زمان دقیق عرضه این هدست به بازار باشد.

 

فیت‌بیت آتش می‌گیرد 

تا ساعتی دیگر قرار است فیت‌بیت یک جلسه مطبوعاتی پیش از شروع رسمی نمایشگاه برگزار کند که احتمالا در آن شاهد نخستین محصولات پوشیدنی این نمایشگاه خواهیم بود. بنا بر احتمالات سازنده دستبند Fitbit Charge HR میخواهد یک دستبند جدید و احتمالا یک پلت‌فرم نرم‌افزاری برای دستبندهای هوشمند ارایه دهد. 

 

یخچال متحرک 

یخچال R2-D2 که اوایل امسال در ژاپن رونمایی شد هم در نمایشگاه امسال CES حضور خواهد داشت. قیمت این یخچال که با ریموت کار می‌کند و می‌تواند برای برداشتن اقلام به سراغ شما بیاید ( به جای اینکه شما به سراغ یخچال بروید ) حدود ۹۰۰۰ دلار است. 

 

هاوربرد ممنوع! 

هر چند هاوربردها را حالا می‌توان در همه جا دید اما در نمایشگاه CES استفاده از هر نوع وسیله مشابه ( اسکیت یا هاوربرد ) در محیط نمایشگاه ممنوع است. به طور کلی سخت‌گیری‌های امنیتی امسال در CES باعث وضع چنین محدویت‌هایی شده است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا