تکنولوژی

پرداخت از طریق iMessage برای کاربران iOS

بر اساس شواهد و قرائن جدید به‌نظر می‌رسد تصمیم اپل به‌منظور ترکیب سیستم پرداخت با قابلیت‌های موجود در برنامه iMessage جدی است. این در حالی است که تکنولوژی‌های جدید مورد استفاده توسط اپل به این‌ قابلیت‌ها محدود نخواهند شد.

بر اساس حق ثبت اختراع جدید اپل، این شرکت نه‌تنها قصد دارد امکان پرداخت از طریق برنامه ویژه پیام‌رسان خود را فراهم خواهد کرد بلکه به‌دنبال راهکاری است که سرویس‌های پرداختی در قسمت‌های مختلف پلتفرم iOS )شامل سیستم برقراری تماس، ارسال ایمیل و حتی تقویم( نیز ادغام شوند.

اگرچه شرکت‌های حاضر در حوزه تکنولوژی ( از جمله اپل) بارها و بارها طرح‌های اولیه‌ای را در زمینه‌های مختلف ثبت کرده‌اند که هیچ‌گاه مورد استفاده قرارنگرفته اما همین طرح حکایت از توجه ویژه اپل به قابلیتی جدید یعنی ادغام سیستم‌های پرداختی در برنامه پیام‌رسان آن دارد.

این در حالی است که شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک نیز مدت‌هاست در برنامه پیام‌رسان خود قابلیت پرداخت به دوستان را فراهم کرده و به تازگی نیز امکان درخواست سرویس از Uber را به برنامه خود افزوده‌اند. این نوع استفاده از قابلیت‌های موجود در برنامه‌های پیام‌رسان مدت هاست که در برنامه وی‌چت (با 650 میلیون کاربر فعال ماهیانه) مورد استفاده قرار می گیرد تا امکان خرید غذا، درخواست تاکسی، پرداخت قبوض، کنترل وضعیت حساب بانکی و مواردی اینچنینی فراهم شود.

تحقیقات انجام شده از سوی موسسه تحقیقاتی Javelin حکایت از آن دارد که پرداخت‌های انجام شده، در میان کاربران آمریکایی به‌ویژه در میان دو محدوده سنی محبوبیت بالایی دارند. علاقه کاربران در رده سنی 18 تا 24 سال و 25 تا 34 سال به این سیستم پرداختی می‌تواند توجه اپل به استفاده بیش از پیش از سیستم‌های پرداختی بر روی آیفون، آی‌پد و دیگر محصولات این شرکت را به همراه داشته باشد.

در پتنت درخواستی اپل شاهد مکالمه دو کاربر در برنامه iMessage هستیم که همزمان گزینه‌ای برای استفاده از سیستم پرداخت نیز در قسمت بالا سمت راست از کاربر می‌خواهد هزینه ناهار طرف دیگر مکالمه را بپردازد. در این تصویر همچنین توانایی پرداخت برای بیش از یک دریافت‌کننده و گزینه‌ای به‌منظور مشخص کردن مبلغ قابل انتقال نیز مشاهده می‌شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا