تکنولوژی

مجازات حبس برای افشای جاسوسی از کاربران توسط دولت بریتانیا

هفته گذشته یاهو رسما اعلام کرد در صورتی که درخواستی در خصوص دسترسی به اطلاعات کاربران توسط آژانس‌های امنیتی یا دولتی دریافت کند، کاربران را از این امر باخبر خواهد کرد. توییتر، فیس‌بوک و گوگل نیز پیش از این اعلام کرده بودند هشدارهایی را در این موارد به کاربران ارسال خواهند کرد. با این وجود به‌نظر می‌رسد برخی کشورها به‌طور کامل مخالف این سیاست‌ها هستند. از جمله، بریتانیا اعلام کرده از این اقدام شرکت‌های حاضر در حوزه تکنولوژی خرسند نبوده و حتی مجازاتی تا دو سال حبس را برای مدیران چنین شرکت‌هایی در نظر خواهد گرفت. 

به‌طور ویژه، دولت بریتانیا قصد دارد مجازاتی را برای شرکت‌هایی که هشدارهایی را در خصوص دسترسی مقامات MI5، MI6 و GCHQ به کاربران ارسال می‌کنند، درنظر بگیرد. برمبنای قوانین موجود، شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی ملزم به ذحیره اطلاعات کاربران تا 12 ماه هستند. اطلاعاتی که شامل وب‌سایت‌های مشاهده شده  توسط این کاربران نیز هست. لایحه جدید این امکان را نیز به دولت خواهد داد تا از شرکت‌های یادشده درخواست ساده‌سازی و پایین‌آوردن سطح رمزگذاری اطلاعات در برنامه‌های پیام‌رسان مانند واتس‌اپ و iMessage را داشته باشد، موضوعی که اپل شدیدا با آن مخالفت کرده است. سخنگوی اپل در این خصوص می‌گوید:

” ما معتقدیم پایین‌آوردن سطح امنیتی برنامه‌های مورد استفاده توسط صدها میلیون کاربر در دنیایی که روز به روز بر تهدیدات امنیتی موجود در آن افزوده می‌شود کار صحیحی نیست.”

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا