تکنولوژی

بازی گمنامی که از GTA 5 هم محبوب‌تر است

بازی‌های کمی وجود دارند که ادعای بدست آوردن موفقیتی هم‌پای بازی جی‌تی‌ای یا همان Grand Theft Auto V و البته متال گیر سالید 5 (Metal Gear Solid V: The Phantom) را داشته باشند. این دو بازی، عناوینی هستند که با بودجه فراوان و توسط تیم‌هایی با تجربه قابل ملاحظه، طراحی و تولید شده‌اند. در طرف مقابل، استودیو کوچکی به نام وایلد‌کارت موفق شده با بودجه‌ای کم، عنوان Ark: Survival Evolved را روانه بازار کند که در شبکه آنلاین استیم به یکی از محبوب‌ترین عناوین تبدیل شده و حتی دو عنوان محبوبی که از آن‌ها در ابتدای مطالب یاد کردیم را (از نظر تعداد گیمرها) پشت سر گذاشته است. 

طرح بازی آرک، کاملا متفاوت و عجیب بوده و همین یکی از عوامل موفقیت آن به حساب می‌آید. گیم‌پلی بازی در جزیره‌ای دورافتاده به وقوع می‌پیوندد تا بتوانید رام‌کردن، پرورش و حتی سوار شدن بر دایناسورها را با استفاده از آیتم‌های در دسترس، انجام دهید و نهایتا بهترین مدیریت را در رویارویی با شرایط سخت و دشوار، اعمال کنید. همان‌طور که عنوان شد، این بازی در حال حاضر در رده برترین‌های Steam قرار دارد و تیم سازنده در حال برنامه‌ریزی به‌منظور عرضه نسخه‌های ویژه کنسول‌های محبوب پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان است. 

Jesse Rapczak، موسس و مسئول تیم طراحی و تولید استودیو وایلد‌کارت در این خصوص می‌گوید:

” روند اولیه حرکتی می‌تواند تاثیر فراوانی بر ادامه کار داشته باشد. توسعه‌دهندگان باید نقشه مسیر راه خود را کاملا واضح از مراحل اولیه تا انتهای کار، دنبال کنند تا بتوانند با اتمام مراحل اولیه، منتظر شنیدن بازخوردهای کاربران باشند. در نهایت باید این اطمینان را به کاربران داد که بازخوردهای آن‌ها جدی گرفته می‌شود.”

Rapczak در خصوص عرضه نسخه‌ها و به‌روزرسانی‌های ویژه کنسول‌های بازی هم اینچنین می‌گوید: 

” در خصوص کنسول‌ها، ما کنترل کاملی بر محصولات عرضه شده نخواهیم داشت و باید هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های سازنده این کنسول‌ها یعنی مایکروسافت و سونی انجام گیرد و همین امر به معنای عرضه به روزرسانی‌ها در بازه‌های زمانی طولانی‌تر خواهد بود. در حال حاضر برنامه‌ریزی ما عرضه 2 تا 4 به‌روزرسانی در هر ماه برای نسخه کنسول‌ها خواهد بود تا تطابق کامل با نسخه ویژه رایانه‌های شخصی در سال 2016 حاصل شود.”

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا