تکنولوژی

بنیانگذار مگاآپلود به آمریکا مسترد می‌شود

بر اساس رای دادگاهی در نیوزیلند، کیم‌ دات‌کام، کارآفرین اینترنتی و سه تن از دستیاران او حالا واجد این شرایط هستند تا به ایالات متحده آمریکا استرداد شده تا به اتهامات آن‌ها در خصوص نقض قانون کپی‌رایت، پول‌شویی و تلاش برای اخاذی، رسیدگی شود. 

این در حالی است که آقای دات‌کام پس از تصمیم این دادگاه و در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرده این آخرین تصمیم در خصوص پرونده او نخواهد بود. او در این خصوص گفته است:

” ما تا آخر این ماجرا حاضر خواهیم بود و این فرایند را به پایان خواهیم رساند.”

آقای دات‌کام و همدستان او یعنی فین باتاتو، ماتیاس اورتمن و برام ون‌در کلک، درخواست تجدید نظری را هم ارائه کرده‌اند که این درخواست در دادگاه عالی استماع خواهد شد. از سوی دیگر رون منزفیلد، وکیل نیوزیلندی او در گفتگو با وال‌استریت ژورنال عنوان داشته آقای دات‌کام خوش‌بین است که در دادگاه‌های عالی نیوزیلند، موفق شود. با این وجود آقای منزفیلد عنوان داشته اتمام فرایند فعلی ممکن است چندین سال به‌طول بینجامد. 

هر چهارنفر حاضر در این پرونده، با توجه به فعالیت در زمینه ارائه سرویس به‌اشتراک‌گذاری فایل از طریق وب‌سایت مگاآپلود، با اتهاماتی در آمریکا روبرو شده‌اند اما همگی اظهار بی‌گناهی کرده‌اند و با مبارزه طولانی مدت حقوقی سعی داشته‌اند از اجرا شدن روند استرداد به دولت ایالات متحده آمریکا جلوگیری کنند. 

مقامات قانونی ایالت متحده آمریکا معتقدند تمامی چهار متهم، از این امر که در قالب سرویس مگاآپلود به توزیع و تولید محتویات دارای قانون کپی رایت اقدام می‌شود آگاهی داشته‌اند اما هیچ تلاشی برای جلوگیری از دسترسی به این محتویات و یا حذف فایل‌های مورد‌دار انجام نداده‌اند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا