تکنولوژی

سفارش آنلاین صبحانه از دلیون

مرتبط : بهترین استارتاپ‌های غذایی در ایران

 

سرویس‌های آنلاین غذا حالا برای بخش قابل توجه کاربران ایرانی شناخته شده‌اند.

حالا همه ما هم کم و بیش با سرویس‌های آنلاین غذا آشنا هستیم. ریحون و زودفود نمونه‌هایی از سرویس‌های سفارش آنلاین غذا هستند که حالا خرید و سفارش غذا را آسان کرده‌اند. 

حالا اما با سرویس جدید «دلیون» مواجه هستیم که سفارش آنلاین صبحانه ‌است. 

تفاوت‌های دلیون با دیگر سرویس‌های سفارش آنلاین غذا از اینجا آغاز می‌شود که این سرویس صرفا به صورت اپلیکیشن موبایل روی سیستم عامل iOS و اندروید انجام می‌شود. 

ما سیستم‌عامل iOS آن را تست کردیم و باید گفت از نظر عملکرد سرعت خیلی خوبی دارد، انتخاب از منوی غذاها و نوشیدنی‌ها ( که البته در حال حاضر چندان زیاد نیست ) راحت و سریع انجام می‌شود و اگر در محدوده جغرافیایی که فعلا این سرویس تحت پوشش آن قرار دارد ( رسالت تا خیابان مطهری، ونک و جردن ،  مطهری و قائم مقام ) قرار داشته باشید در کمتر از ۴۰ دقیقه صبحانه خود را دریافت خواهید کرد. 

با ثبت نام در این سرویس مبلغ فاکتور را به صورت نقدی یا با استفاده از دستگاه POS پرداخت می‌کنید.

مهدی تقی زاده یکی از بنیانگذاران این سرویس در پاسخ به این سوال که «چرا صبحانه؟» به آی تی ایران می‌گوید : 

«ما صبحانه را انتخاب کردیم چون بازاری است که در وعده‌های غذایی ایرانیان خیلی به آن پرداخته نشده بود و تجربه‌های اندک رستوران‌هایی که شروع به سرو صبحانه کرده بودند نشان می‌داد که بازار بسیار خوبی است که مورد علاقه مردم است. ما به دنبال مدلی بودیم که بتوانیم صبحانه خوب را در محل به مردم برسانیم و مبجور نباشند برای صرف یک صبحانه سالم و هیجان‌انگیز و کامل به رستوران بروند.»

در حال حاضر پنج نوع پکیچ صبحانه در منوی دلیون به چشم می‌خورد. کلدمیت چاپاتا ، املت اسپانیایی، صبحانه انگلیسی، فرنج تست نوتلا و میوه و چیزچاپاتا. سه نوع نوشیدنی چای، قهوه و آب میوه ( پرتقال یا هویج) هم در منوها وجود دارد. وقتی اولین سفارش از دلیون را دریافت کردیم چند توجهمان را جلب کرد. اول اینکه نوشیدنی‌ قهوه و چایی داغ بود و نکته دوم بسته بندی خوب غذاها و نکته سوم اینکه آب میوه‌ها طبیعی بود. قیمت هر کدام از غذاها بین ۷هزارو ۵۰۰ تا ۱۳ هزارتومان و نوشیدنیها ۲ هزارو پانصدتومان بود. اگر در سفارش بیشتر از دو محصول سفارش بدهید هزینه پیک رایگان است و در غیر این صورت  ۳۵۰۰ تومان هزینه پیک را هم باید بپردازید.

اما یک تفاوت اصلی «دلیون» با دیگر سرویس‌های سفارش آنلاین غذا در ایران در این است که طراحی، تولید، بسته‌بندی و تحویل غذا توسط خود «دلیون» انجام می‌شود و این یعنی برخلاف ریحون و زود‌فود غذا از رستوران‌های مختلف سفارش داده نمی‌شود. این موضوع طبیعتا یک چالش رشد برای این سرویس نوپاست. تقی زاده می‌گوید:

« ما  خودمان محصولات را طراحی، تولید، بسته‌بندی و تحویل می‌دهیم و صفر تا صد این سرویس تحت برند دلیون انجام می‌شود وچون خودمان همه چیز را تولید می‌کنیم استاندارد یکسان است و همه موارد تحت یک مدیریت F&B صورت می‌گیرد.» 

به گفته تقی‌زاده زمان‌بندی تحویل غذاها هم اکنون زیر ۴۰ دقیقه است و طی سفارش‌هایی که تاکنون انجام شده از ۳۰ دقیقه فراتر نرفته است.برای تعهد بیشتر نسبت به این موضوع ما در اپلیکیشن شمارنده‌ای را تعبیه کرده‌ایم که به صورت معکوس کار می‌کند و اگر زمان از ۴۰ دقیقه بگذرد مشتری هزینه‌ای را نمی‌پردازد و آن غذا را میهمان را ما خواهد بود. 

در مورد دلیون و سرویس سفارش آنلاین صبحانه کم و بیش طی چند ماه اخیر در شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده بودیم اما پرسش این است که این سرویس از چه زمانی شروع به کار کرده است، چه زمانی مناطق بیشتری از تهران را تحت پوشش قرار می‌دهد و گسترش منوها چه زمانی اتفاق می‌افتد؟. تقی زاده می‌گوید: 

« حدود یک سال است که استارت این پروژه را با طراحی بیزنس پلن جامع، تحقیقات بازار، محاسبات مالی، سرمایه‌گذاری و … انجام داده‌ایم و در سه منطقه تهران ( سهروردی/عباس آباد/وزرا/تخت طاووس و ونک/جردن/ میرداماد) بین ساعت‌های ۷:۳۰ تا ۱۰:۳۰ سفارش می‌پذیریم. برنامه توسعه‌مان این است که یک منطقه دیگر را تا پایان سال تحت پوشش قرار دهیم ( احتمالا سعادت آباد) وگسترش منوها بستگی به استقبال مشتریان و فیدبک آن‌ها بستگی دارد»

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا