تکنولوژی

۸۰۰ مهندس اپل روی دوربین‌های آیفون کار می‌کنند

اگر همواره برای شما این پرسش مطرح بوده که چرا عملکرد دوربین آیفون‌های تولیدی شرکت اپل یک سر و گردن از دیگر رقبایشان بالاتر است، به‌نظر می‌رسد بتوانید پاسخ این سوال را در تعداد نیروهای فعال این شرکت در فرایند تولید و عرضه این سخت‌افزار، پیدا کنید. 

گراهام تاونسند، مدیرارشد اپل در قسمت سخت‌افزارهای مرتبط با دوربین شرکت اپل در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه، حقایق جالبی را از تکنولوژی دوربین آیفون‌های شرکت اپل بیان داشته است. او عنوان داشته ماژول کوچک دوربین آیفون 6S Plus از 200 مولفه سخت‌افزاری مستقل تشکیل شده است. به گفته او، کیفیت دوربین آیفون‌های تولیدی از چنان اهمیتی برای اپل برخوردار است که این شرکت بیش از 800 مهندس را در این قسمت به‌کار گماشته است. به گفته تاون‌سند، چهار سیم کوچک در داخل دوربین وجود دارند که تعلیق جزئی دوربین به‌منظور مقابله با لرزش‌ها و اعوجاج‌های ایجاد شده در پی حرکت‌ها و جابجایی دست کاربر را تضمین می‌کنند. نکته جالب اینجاست که این سیم‌ها باریک‌تر از موی انسان هستند.

علاوه بر این، آزمایشگاهی در فضای شرکت اپل وجود دارد که همواره ورودی‌های دوربین‌های تولیدی این شرکت را بررسی و ارزیابی می‌کند. مهندسان این شرکت، عملکرد دوربین و کیفیت عکس‌ها را در شرایط نوری و محیطی متفاوت سنجیده و نهایتا تنظیمات لازم برای رسیدن به بهترین نتیجه را اعمال می‌کنند. آن‌طور که تاون‌سند عنوان داشته، به‌منظور گرفتن یک عکس، چیزی در حدود 24 میلیارد عملیات مختلف انجام می‌شود. 

همان‌طور که می‌دانید در سال جاری میلادی، شرکت اپل رزولوشن دوربین‌های مورد استفاده در آیفون‌های جدید خود را ارتقا داد. رزولوشن دوربین پشتی از 8 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل ارتقا یافت و رزولوشن دوربین‌ جلو نیز از 1.2 مگاپیکسل به 5 مگاپیکسل رسید. علاوه بر این با بهره‌گیری از فلش جدید سعی شده تنظیمات بهتری بر روی رنگ و نور اعمال شود. امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 4K نیز به عنوان گزینه‌ای ارتقا یافته (در مقایسه با پیش از این که تنها امکان فیلم‌برداری با رزولوشن حداکثر تمام اچ‌دی میسر بود) پیش روی کاربران قرارگرفته است. فوکوس بهتر و البته قابلیت جدید لایو فوتوز نیز از جمله ویژگی‌های جدید موجود در دوربین آیفون‌های جدید اپل هستند.

 

بخوانید : 

پنج دلیل برای آنکه اپل باید دوربین حرفه‌ای بسازد

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا