تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی در راه است

 کارشناسانی که در جریان طراحی و ساخت هدست جدید واقعیت مجازی شرکت اچ تی سی هستند می‌گویند عرضه این محصول نقطه عطفی برای صنعت مذکور خواهد بود.

به گزارش انگجت، این محصول که Vive نام دارد قرار است در آوریل سال 2016 روانه بازار شود، اما از هم اکنون گمانه زنی‌ها در مورد امکانات و قابلیت‌های آن آغاز شده است.

افرادی که نمونه‌های آزمایشی این هدست را بررسی کرده‌اند، آن را یک تحول بزرگ در عرصه فناوری دانسته و معتقدند عرضه نسخه نهایی Vive با استقبال گسترده کاربران مواجه خواهد شد.

قرار است مدل اولیه Vive در نمایشگاه سی ای اس که در ژانویه سال 2016 برگزار می شود در معرض دید علاقمندان قرار بگیرد.

یکی از دلایلی که علاقه به Vive را افزایش داده، قیمت آن است. ظاهرا Vive علی‌رغم پیشرفته بودن رابط کاربری ساده‌ای دارد و قیمت آن نیز نسبت به دیگر هدست‌های واقعیت مجازی مناسب است. این شرکت برنامه‌های گسترده‌ای برای بازاریابی این هدست دارد و معتقد است از مدل های مختلف آن می توان علاوه بر سرگرمی و تفریح برای اسکن سه بعدی مغز یک بیمار قبل از انجام عمل جراحی استفاده کرد.

حتی ممکن است این هدست‌ها کاربردهای آموزشی هم پیدا کنند و دانش آموزان بتوانند با استفاده از آنها در مورد بدن انسان و دیگر شگفتی‌های طبیعت اطلاعات بیشتری کسب کنند.

از جمله دیگر امکانات این هدست که قبلا اعلام شده بود می‌توان به امکان چرخش 360 درجه و تجربه‌ حضور مجازی در اماکن و فضاهای مختلف، اجرای بازی های ویدیویی متنوع و …. اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا